معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز توسعه حمل‌ونقل عمومی، اجرای طرح ترافیک و ایجاد پیاده‌راه‌ها را راهکار حل مشکل ترافیک به‌ویژه در محدوده مرکزی شهر عنوان کرد

به گزارش ایلنا، ناصر شمس در نشستی مشترک با جمعی از منتخبان شورای پنجم، شهر شیراز گفت: هوای پاک امروز شیراز نعمتی است که نباید به‌راحتی آن را از دست داد و بهترین تدبیر برای حفظ آن اجرای طرح LEZ و پیاده‌سازی طرح محدوده کنترل ترافیک و جلوگیری از ورود خودروی شخصی به مرکز شهر است.

وی با بیان اینکه راه‌حل امروز ترافیک شیراز ایجاد محدودیت ترافیکی است، اظهار داشت: در شرایط فعلی که روزانه 400 خودرو در شهر پلاک‌گذاری شده و وارد شهر می‌شوند و از طرف دیگر میزان سفرهای‌ شهری از شهرهای هم‌جوار به شیراز نیز زیاد است، دیگر مرکز شهر ظرفیت تردد این‌همه خودرو را ندارد و باید برای برون‌رفت از این معضل چاره‌اندیشی کرد.

عضو شورای پنجم شهر شیراز در این نشست با تأکید بر ضرورت توجه به نشاط شهروندی و حمل‌ونقل انسان‌محور، خاطرنشان کرد: توجه به نشاط شهروندان با تأکید بر حمل‌ونقل انسان‌محور در برنامه‌های شورا قرار دارد که با توسعه حمل‌ونقل عمومی و پیاده‌‌راه‌ها می‌توان به این مهم دست یافت.

نواب قائدی، الزام پیوست ترافیکی در طرح‌های بزرگ عمرانی کلان‌شهر شیراز را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: الزام توجه به پیوست‌های ترافیکی در طرح‌های بزرگ و مجوزهای مراکز تجاری می‌تواند معضلات آینده ترافیکی را کاهش داده و در واقع از همان ابتدا آن را مدیریت کند.

دیگر منتخب شورای پنجم شیراز نیز در این نشست تغییر نگرش در جامعه را مهم‌ترین راهکار ارتقای فرهنگ ترافیک عنوان و تصریح کرد: نگاه شورای پنجم نگاهی انسان‌محور است و قطعاً برای تحقق این موضوع تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بتوانیم در ابتدا برای انسان‌ها در حمل‌ونقل برنامه‌ریزی کرده و سپس کنترل وضعیت خودروها را در نظر بگیریم.

علی ناصری افزود: به‌یقین ما می‌توانیم با آموزش‌های مستمر با هدف تغییر نگرش افراد در جامعه تلاش کنیم و فرهنگ ترافیک را در جامعه به بهترین شکل ارتقا دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.