مرحله دوم فرآیند انتخاب شهردار شیراز با معرفی 10 گزینه صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس،‌ از میان ۲۴ کاندیدای اولیه تصدی شهرداری شیراز کریم شورانگیز، سید مرتضی دستغیب،‌ جمیله کریمی و سید احمدرضا دستغیب با اعلام بیانیه از کاندیداتوری خود انصراف دادند و در گام بعدی، در جلسه‌ای طولانی که روز شنبه برگزار شد، 10 گزینه دیگر با تصمیم اعضای شورا حذف شدند.

بدین‌ترتیب حیدر اسکندرپور، محمدرضا حسن‌پور، عنایت‌اله رحیمی، سیروس سلیمی‌پور، نادر طیبی، سید عظیم عظیمی‌فر،‌علیرضا قائدیان، عبد‌الحمید معافیان و غلامرضا نامورچی در فهرست 10 نفره تصدی مقام شهرداری شیراز قرار گرفتند.

سخنگوی شورای پنجم شهر شیراز در گفت‌وگو با ایلنا ضمن تأکید بر این نکته که تعیین تکلیف وضعیت شهردار تا پیش از روی‌کار آمدن شورای جدید و آغاز به کار رسمی آن مشخص خواهد شد، افزود: به محض اینکه فرماندار محترم شهر شیراز آغاز به کار شورای جدید را اعلام کند، شورا در اولین جلسه رسمی خود شهردار را معرفی خواهد کرد.

وی انتخاب سرپرست شهرداری را به جای شهردار نامحتمل اعلام کرد  و بیان داشت: ما به هیچ عنوان وارد این مبحث نشده‌ایم و قطعاً مستقیماً شهردار را انتخاب خواهیم کرد و تا آن زمان شهرداری فعلی به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

 ناصری بیان داشت: انتخاب شهردار از طریق روند از پیش اعلام شده و طبق برنامه‌های پیش‌گفته صورت خواهد گرفت؛ بدین‌ترتیب که  ده نفر اعلام شده باید برنامه‌های کلان خود را به شورا ارائه دهند.

وی افزود: بر همین اساس عصر سه‌شنبه ۱۷ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ چهار نفر اول فهرست شامل آقایان حیدر اسکندر پور، محمدرضا حسن‌پور، عنایت‌اله رحیمی و سیروس سلیمی‌پور و صبح چهارشنبه ۱۸مرداد از ساعت ۹ تا ۱۳ آقایان نادر طیبی،‌سید عظیم عظیمی‌فر و علیرضا قائدیان و ساعت ۱۶ تا ۱۹ آقایان سید عبدالحمید معافیان، سید احمد موسوی و غلامرضا نامورچی برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند.

سخنگوی شورای پنجم در ادامه خاطر نشان کرد: در گام بعدی به تاریخ ۲۱ مرداد، اعضای شورا، پنج نفر نهایی را معرفی می‌کنند و این افراد موظف‌اند ریزجزئیات برنامه‌های پیشنهادی را در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی برای شورا تبیین کنند.

ناصری ضمن بیان این نکته که با توجه به اهمیت تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهر شیراز ضرورت بررسی ریز برنامههای پنج کاندیدای نهایی بسیار بااهمیت است، اعلام کرد: همه اعضای شورا مصمم هستند تا پیش از شروع به کار رسمی، این فرایند را طی کرده تا در نخستین جلسه شهردار را معرفی کنند.

وی همچنین از مشخص‌شدن ناظران مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز نیز خبر داد و اعلام کرد: به ترتیب، احمدرضا مقیمی، سولماز دهقانی، علی ناصری، عبدالرزاق موسوی، ابراهیم صبوری، نوذر امامی، سیروس پاک‌فطرت، مهدی حاجتی، احمد تنوری، سینا بنی‌زمانی و نواب قائدی نمایندگان شورای پنجم در مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا رزومه نامزدهای نهایی شهرداری شیراز به این شرح است:

۱-    حیدر اسکندرپور: فرماندار شیراز در دوره اصلاحات

۲-    محمدرضا حسن‌پور: فعال سیاسی

۳-    عنایت اله رحیمی: معاون استاندار و مدیرکل استانداری

۴-    سیروس سلیمی‌پور: مدیر نفتی

۵-    نادر طیبی: مدیر عامل مدیریت مالی و اداری منطقه ویژه اقتصادی شیراز

۶-    عظیم عظیمی فر: پزشک اصلاح‌طلب

۷-    علیرضا قائدیان: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس

۸-    عبدالحمید معافیان: مدیرکل پیشین آموزش و پرورش فارس/ رئیس ائتلاف اصلاح‌طلبان فارس

۹-    احمد موسوی: مسئول ستاد ائتلاف امید شهرستان شیراز/ فرماندار دولت خاتمی

۱۰-    غلامرضا نامورچی: ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.