رئیس هیئت‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: در راستای کمک به بخش‌خصوصی برای مناطق ویژه اقتصادی تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، منصور معظمی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی جهرم گفت: با حمایت های مجلس و نماینده محترم جهرم، این منطقه از سال گذشته فعال شده و تا پایان امسال فاز یک آن که حدود ۷۰ هزار هکتار است، به شرط مدیریت بخش خصوصی، در اختیار متقاضیان سرمایه‌گذاری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه ایدرو سه منطقه ویژه اقتصادی فعال در کشور دارد، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری دراین مناطق منجر به ایجاد اشتغال و افزایش تولید و ثروت در کشور می شود.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز در این بازدید با بیان اینکه حمایت و پیگیری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در خصوص راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی جهرم به فعالیت گسترده‌ در زمینه زیرساخت‌های صنعتی منطقه منجر شده است، گفت: این منطقه با توجه به دسترسی به آب‌های خلیج‌فارس و راه های مواصلاتی مناسب، می تواند تولید کنندگان و صنعتگران را به‌منظور سرمایه گذاری جذب و ترغیب کند.

همچنین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم با اشاره به تأمین زیرساخت‌های منطقه ویژه جهرم نظیر آب، برق، گاز و... عنوان کرد: آماده واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در این منطقه ویژه اقتصادی هستیم.

پیام فخرو گفت: با تلاش شبانه‌روزی زمینه حضور سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی جهرم را فراهم کرده‌ایم و به‌زودی این مهم اتفاق خواهد افتاد. ساخت ساختمان اداری و گمرک در این منطقه به پایان رسیده است و در حال اجرای جاده‌های دسترسی و شبکه آب، گاز و برق هستیم و سرعت اجرای پروژه قابل قبول است.

وی افزود: طی قراردادی چهار میلیارد تومانی اجرای شبکه برق‌رسانی در این منطقه در دستور کار بوده و حفر چاه و شبکه انتقال آب و گاز با سرعت در حال انجام است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم بیان داشت: استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرستان جهرم برای ما از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و بارها با توجه با تأکیدات نماینده جهرم بر جذب نیروی بومی این مهم انجام شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

منطقه ویژه اقتصادی جهرم در زمینی ۳۴۰ هکتاری زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حال آماده‌سازی است و پروژه‌های در دست اجرا برای فراهم آوردن بسترهای مناسب ایجاد صنایع شامل ایجاد سایت انبارها و احداث انبارهای سرپوشیده، ایجاد منطقه استراحتگاهی(پارکینک ماشین‌آلات سبک و سنگین، مسجد، رستوران و...)، احداث ساختمان‌های آتش‌نشانی، اورژانس، محیط‌زیست، ادارای و گمرکی، احداث پد هلی‌کوپتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.