ﺩکتر عبدالرضا وفا افزوﺩ: تب کریمه کنگو بیماری ویروسی خطرناکی است که مرﺩم به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری صرفا بایﺩ از قصابی های مجاز تحت نظارت ﺩامپزشکی گوشت خریﺩاری کننﺩ.
وی اﺩامه ﺩاﺩ: به شهرونﺩان توصیه میکنیم از خریﺩ گوشت و یا گوسفنﺩ زنﺩه از حاشیه خیابان ها و جاﺩه ها به شﺩت اجتناب کننﺩ و حتما بعﺩ از خریﺩ گوشت از قصابی ها، آن را به مﺩت 24 ساعت ﺩر یخچال نگهﺩاری کرﺩه و بعﺩ با ﺩستکش اقﺩام به تکه تکه کرﺩن گوشت کننﺩ.
رئیس اﺩاره ﺩامپزشکی شهرستان شیراز از مرﺩم خواست ﺩر صورت مشاهﺩه موارﺩ مشکوک و یا تخلف، مورﺩ را از طریق شماره تماس 32237509 برای پیگیری به سازمان ﺩامپزشکی اطلاع ﺩهند.
همچنین کارشناس اتحاﺩیه مرغ، تخم مرغ، ماهی فروشان و قصابان شیراز نیز گفت: معضل اصلی ما ﺩر بحث فروش و عرضه گوشت، مغازه های فاقﺩ مجوزی است که ﺩر حومه شهر شیراز فعالیت ﺩارند.
حمیﺩ فهیمی نژاﺩ افزوﺩ: این مغازه ها بﺩون مجوز اقﺩام به عرضه و فروش گوسفنﺩ زنﺩه می کننﺩ که نتیجه آن شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و ﺩام است.
وی بیان ﺩاشت: ﺩر محﺩوﺩه شهرستان شیراز نزﺩیک به 150 مغازه و چاﺩرهای عرضه گوسفنﺩ زنﺩه فعالیت ﺩارنﺩ که نه از اتحاﺩیه مجوز ﺩارنﺩ نه از ﺩامپزشکی.
فهیمی نژاﺩ اﺩامه ﺩاﺩ: به خاطر ازﺩیاﺩ چاﺩرهای فروش گوسفنﺩ زنﺩه، اتحاﺩیه و ﺩامپزشکی به تنهایی نمی تواننﺩ از فعالیت های آنها جلوگیری کننﺩ و بنابراین همکاری فرمانﺩاری و نیروی انتظامی میتوانﺩ ﺩر این زمینه موثر باشﺩ.
کارشناس اتحاﺩیه مرغ، تخم مرغ، ماهی فروشان و قصابان شیراز خاطرنشان کرﺩ: مرﺩم به علت وسواس ﺩر خریﺩ گوشت تازه اقﺩام به خریﺩ گوسفنﺩ زنﺩه میکننﺩ غافل از اینکه گوشت موجوﺩ ﺩر قصابی ها به لحاظ بهﺩاشتی بسیار سالمتر و ارزان تر است.
وی گفت: گوسفنﺩ زنﺩه بعﺩ از کشتار حﺩوﺩ 60 ﺩرصﺩ ضایعات ﺩارﺩ اما افراﺩ سوﺩجو این ضایعات را به شکلی جﺩا می کننﺩ که بعﺩ از کشتار 30 ﺩرصﺩ آن با گوشت باقی می مانﺩ و خریﺩار پول این ضایعات را هم می پرﺩازﺩ.
فهیمی نژاﺩ بیان ﺩاشت: خریﺩ گوشت گرم علاوه بر هزینه اضافه، ممکن است باعث انتقال بیماری های زیاﺩی نیز شوﺩ چرا که گوشت گوسفنﺩ بعﺩ از ذبح حتما بایﺩ حﺩاقل یکی ﺩوساعت ﺩر فضای آزاﺩ قرار بگیرﺩ و بعﺩ از آن فریز شوﺩ.
این کارشناس اﺩامه ﺩاﺩ: بعﺩ از شیوع بیماری تب کریمه ﺩر شیراز، میزان کشتار به نسبت یک چهارم روال معمول رسیﺩ اما ﺩر حال حاضر بازار خریﺩ گوشت توسط مرﺩم به حالت نرمال بازگشته اما قیمت آن گران شده است.
وی افزوﺩ: سازمان ﺩامپزشکی استان ﺩر شهر شیراز تنها 5 مامور برای بازرسی واحﺩهای عرضه گوشت ﺩر اختیار ﺩارﺩ که این تعﺩاﺩ به هیچ وجه جوابگوی این واحﺩ صنفی نیست.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 710018
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.