به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، سعید مهبودی در آیین کلنگ زنی ساخت مدرسه شهید مدداللهی شهر اردکان سپیدان افزود: با زمینه سازی مناسب می توان از ظرفیت خیران در امر مدرسه سازی بهره گرفت و امیدواریم با همت آنها بتوانیم با افزایش فضاهای آموزشی، از 2 نوبته شدن مدارس شهرستان به ویژه در شهر اردکان جلوگیری کنیم.
وی، با بیان اینکه یک نوبته شدن مدارس مقطع ابتدایی در دستور کار آموزش و پرورش شهرستان سپیدان قرار گرفته است گفت: تشکیل کلاس‌ها در نوبت صبح علاوه بر ایجاد ساعت مفید آموزشی، موجب افزایش عملکرد و ایجاد انگیزه و روحیه‌ای با نشاط برای دانش آموزان در کلاس درس می شود.
مهبودی اظهار کرد: با توجه به آمار جمعیتی دانش آموزان حاشیه شهر و روستاهای شهرستان سپیدان برای یک نوبته شدن مدارس در همه مقاطع تحصیلی، نیازمند ساخت مدارس جدید در این شهرستان هستیم.
در این گزارش به جمعیت دانش آموزان شهرستان سپیدان اشاره ای نشده است.
وی بیان داشت: برای رفع کمبود فضای آموزشی در شهرستان سپیدان، علاوه بر همت همه جانبه مسئولان به مشارکت خیران نیک اندیش نیاز داریم.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان سپیدان اظهار داشت: با وجود ساخت چند مدرسه توسط خیران و اداره کل نوسازی مدارس فارس در این شهرستان اما هنوز با کمبود فضاهای آموزشی مواجه هستیم.
وی، با اشاره به تاثیر کمبود فضای آموزشی در شهرستان سپیدان بر افزایش مهاجرت از این منطقه، گفت: نبود امکانات آموزشی مناسب و کافی در همه نقاط این شهرستان موجب شده تا اولیای برخی از دانش آموزان برای رفاه و آسایش فرزندانشان به مرکز استان و یا شهرهای بزرگتر نقل مکان کنند.
مهبودی با بیان این که دولت به تنهایی نمی تواند پاسخگوی همه نیازهای جامعه باشد، گفت: برای جلب مشارکت خیران در امر مدرسه سازی، دبیرخانه همایش خیرین مدرسه ساز شهرستان فعال و این همایش در آینده نزدیک در سپیدان برگزار خواهد شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سپیدان در مورد احداث مدرسه شهید مدداللهی نیز اظهار داشت: این مدرسه 6 کلاسه در زمینی به مساحت یک هزار و 200 مترمربع با زیربنای 700متر مربع در 2 طبقه ساخته می شود.
شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در فاصله 100 کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.
7384 /6118
دریافت خبر: قاسم سخایی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.