به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سیدرضا تقوی، یکشنبه در همایش ائمه جمعه استان فارس در شهرستان سپیدان افزود: ما نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه داریم، ما از دولت، مجلس، و قوه قضاییه و نهادهای رسمی دفاع می کنیم اما در مقابل نقد هم می کنیم، ما نمی گذاریم نهادهای نظام تضعیف شوند اما قوا و نهادهای نظام خودشان هم باید به شکلی عمل کنند که موجب تضعیف خودشان نشوند.
وی، نماز جمعه را پشتیبان اقتدار امروز کشور دانست و اظهار داشت: ما از سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی هم حمایت می کنیم، به ویژه از سپاه که امروز مورد هجمه قرار دارد.
تقوی، با اشاره به هجمه های گسترده ای که علیه نهادهای دینی و انقلابی می شود، گفت: ما هر سال یک مجلس قدردانی از همسران ائمه جمعه برگزار می کنیم و چه هجمه ها که به این کار نشد از جمله اینکه بودجه آن از کجا تامین می شود اما امروز کسی از نشست ها و سمینارهای عریض و طویلی که در گرانترین هتل ها برگزار می شود چیزی نمی گوید.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بیان کرد: انتقاد می شود که چرا مردم به حج می روند و پول خود را به عربستان می برند، مگر ما مشکل اشتغال، بیکاری و فقر نداریم، اما کسی نمی گوید که آن هفت میلیون جمعیتی که در طول سال برای خوشگذرانی به ترکیه، تایلند و دوبی می روند پول آنها در کجا خرج می شود؟
او افزود: برخی افراد هر موضوعی را که به دین و دیانت و رهبری متصل باشد، مورد حمله قرار می دهند.
تقوی، با اشاره به اینکه امروز در حدود 900 شهر کشور نماز جمعه اقامه می شود، گفت: باید روی نماز جمعه سرمایه گذاری بیشتری کنیم، چرا که نماز جمعه یک جریان ولایی است و بر محور ولایت شکل گرفته و ائمه جمعه مفسر و مبین اندیشه ولی امر مسلمین هستند، آنان سعی می کنند که معارف اسلامی و آموزه های فرهنگ دینی را برای مردم تبیین و تفسیر کنند.
وی اظهار کرد: در نماز باید مسائل سیاسی مطرح شود و اطلاعات امامان جمعه نیز باید به روز باشد تا بتوانند پدیده های سیاسی را تجزیه و تحلیل کنند و اگر اطلاعات امام جمعه ای به روز نباشد در این بخش نمی تواند رسالت خود را به خوبی انجام دهد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: اینکه عده ای زمزمه کنند چرا ما باید با آمریکا مخالف باشیم در حالی که بسیاری از کشورها ارتباط دارند، این غلط است، امام جمعه باید مواضع نظام را تفسیر و تبیین کند، اما اینکه فلان حزب یا جریان چه می گوید خودشان باید پاسخگو باشند.
وی گفت: اینکه فتنه خط قرمز نظام است و فتنه فتنه گران در نظام جایی ندارد این موضع نظام است و ما هم با شلوغ کاری و تهدید عقب نمی نشینیم و ائمه جمعه هم باید با ادبیات قاطع و مستند این مطالب را بیان کنند.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.