به گزارش ایرنا سید محمد علی افشانی، یکشنبه در همایش ائمه جمعه استان فارس در سپیدان، ضمن تاکید بر لزوم استفاده مطلوب و درست از ابزارهای نوین و دستاوردهای انقلاب صنعتی بیان داشت: در کشور یک فرهنگ آمیخته از فرهنگ ایرانی و اسلامی داشتیم و بعد از ورود صنعت نفت به کشور، فرهنگ صنعتی هم وارد کشور شد.
وی ادامه داد: اساسا انقلاب صنعتی به همراه خود فرهنگی خواهد آورد که هیچ راه گریزی از آن وجود ندارد و تنها راه حرکت درست در این مسیر، استفاده از ابزار نوین و دستاوردهای انقلاب صنعتی است و اینکه تولیداتی داشته باشیم که با استفاده از آنها بتوانیم پیام و حرف خود را بزنیم.
او اضافه کرد: اگر با فرهنگ غنی و عظیمی که ما داریم مسائل فرهنگی را از ابتدا با برنامه دنبال کنیم با استفاده از آنها می توانیم پیام دین و مذهب را آنگونه که هست منتقل کنیم.

** از ظرفیت مردم برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال استفاده کنیم
استاندار فارس در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به محدودیت منابع در کشور و استان گفت: در شرایطی که عمده درآمد دولت صرف پرداخت حقوق و یارانه می شود و تنها پنج درصد برای امور عمرانی باقی می ماند، بهترین و تنها راه ممکن تکیه بر مردم و استفاده از ظرفیت آنها برای سرمایه گذاری، تولید و ایجاد اشتغال است.
افشانی افزود: سال 95 در حوزه های مختلف شاهد دستاوردهای خوبی در این استان بودیم و امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' نامگذاری شده همگان باید بکوشیم کارنامه بهتری ارائه دهیم.
وی بیان کرد: بر اساس گزارش اداره کل تامین اجتماعی، ظرف مدت کمتر از 2 سال بیش از 40 هزار نفر افزایش اشتغال در حوزه های مختلف کسب و کار در استان داشتیم.
او ادامه داد: در طرح ارتقای توان تولید نیز که 16 هزار میلیارد تومان برای واحدهای صنعتی و تولیدی مشکل دار در کشور در نظر گرفته شده بود، در استان فارس موفق به جذب 633 میلیارد تومان از این تسهیلات شدیم که این میزان نسبت به رقم اولیه تخصیص یافته که 517 میلیارد تومان بود، حاکی از 122 درصد افزایش در مقابل رشد 65 درصدی میانگین کشوری است.
افشانی گفت: برای سال 96 هم تلاش خوبی در این زمینه آغاز شده و بی شک کارنامه ای بهتر از سال 95 خواهیم داشت.
استاندار فارس، در مورد طرح های عمرانی اجرا شده در این استان، اظهار داشت: از جمله این طرح های مهم می توان به طرح ورزشگاه پارس شیراز (میانرود) اشاره کرد که زمان آغاز عملیات اجرایی آن به 22 سال قبل باز می گردد.
افشانی افزود: در 20 سال نخست اجرای این طرح یعنی تا سال 94، 12 میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شد اما در سال های 95 و 96 به تنهایی 68 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح تخصیص داده شد.
وی، ورزشگاه پارس شیراز (میانرود) را سومین ورزشگاه بزرگ ایران و زیباترین ورزشگاه کشور دانست و گفت: انتظار ما این است که دست اندرکاران و بازیکنان تیم های فوتبال استان بکوشند تا حداقل یک تیم در لیک برتر کشور داشته باشیم.

**فارس باید در جایگاه اصلی خود قرار گیرد
استاندار فارس، این استان را پایه تمدنی کشور دانست و بیان داشت: با توجه به وجود حرم مطهر شاهچراغ (ع) و وجود آثار تاریخی و تمدنی منحصر به فرد کشور و جهان در فارس، این استان باید در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.
افشانی افزود: اگر مسئولان در خطبه ها و سخنرانی های خود همواره بر حفظ امنیت و آرامش تاکید داشته باشند و از بیان مسائل حاشیه ساز پرهیز کنند، شاهد ایجاد همدلی و همراهی در استان خواهیم بود و در چنین فضایی است که زمینه برای حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران و سرمایه گذاری در این استان مهیا می شود.
استاندار فارس، آب، انرژی و حمل و نقل را در کنار امنیت، از ملزومات سرمایه گذاری دانست و گفت: در حوزه انرژی مشکل خاصی در این استان نداریم و بنا شد که مخازن نفت و گاز استان فعال شوند و اقداماتی هم در این زمینه آغاز شده است.
افشانی بیان کرد: در بحث آب هم در سفر اخیر رئیس جمهوری به فارس (29 فروردین 96) شاهد افتتاح سد چشمه عاشق در شهرستان نی ریز بودیم و به دنبال آن سد هایقر در شهرستان فیروزآباد در سال جاری به اتمام می رسد و می کوشیم تا سد نرگسی در شهرستان کازرون نیز در سال 97 آبگیری شود.
او گفت: در بخش حمل و نقل نیز فارس تنها استانی است که در آن یک کیلومتر آزاد راه در حال بهره برداری وجود ندارد و با اجرای تنها آزاد راه در دست احداث این استان که آزاد راه شیراز – اصفهان است، 130 کیلومتر از طول مسیر فعلی بین این 2 شهر کوتاه تر خواهد شد.
استاندار فارس اضافه کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این طرح در سال 95 و امسال به حدود 60 درصد رسیده و می کوشیم که این آزاد راه در سال 97 به بهره برداری برسد.
افشانی افزود: در بحث گازرسانی نیز از ابتدای تاریخ گازرسانی در استان تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، 604 روستای فارس گازرسانی شده بود در حالی که در چهار سال فعالیت این دولت به 744 روستای این استان گازرسانی شده است.
وی بیان کرد: با وجود همه اقداماتی که تا کنون صورت گرفته اما می دانیم که هنوز هم مشکلات بسیاری در حوزه های مختلف از جمله ایجاد اشتغال وجود دارد اما باید به مردم امید داده شود تا آنها با امید به آینده برای سرمایه گذاری وارد عمل شوند.
او افزود: ایجاد امید در مردم عامل موفقیت های بعدی و حل مشکلات پیش رو است و همه ما وظیفه داریم این کار را به خوبی انجام دهیم.
شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در فاصله 100 کیلومتری شمال غرب شیراز واقع است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.