به گزارش ایرنا شبیر زارع خفری شنبه در جلسه کارگروه گردشگری سپیدان گفت: ‌زمانی که به این شهرستان وارد می شویم به رغم دیدن مکان های خوب و دیدنی این شهرستان، میزان نابرخورداری ومحرومیت آن کاملا آشکار است.
وی ادامه داد:‌با وجود آن که این شهرستان هدف گردشگری است و برای آن طرح گردشگری 12ساله آماده شده است وقتی به مجوزهای صادره نگاه می کنیم می بینیم فقط هفت مورد مجوز دارند و تاریخ های صدور این مجوزها همه به شکلی به قبل از این 12 سال برمی گردد و در مدت تهیه این طرح عملا هیچ کاری صورت نگرفته است.
فرماندار سپیدان تعداد کل واحدهای گردشگری این شهرستان را 122مورد اعلام کرد وافزود:از این تعداد 27 مورد دارای موافقت اصولی، 9 مورد دارای مجوز ایجاد و تعداد واحدهای فاقد مجوز 79 مورد و تعداد واحدهای دارای پروانه بهره برداری هفت مورد است که این هفت مورد قبل از سال 85 بوده است.
زارع خفری با بیان اینکه در سال های گذشته زحمات و تلاش های زیادی توسط مسئولین قدیمی صورت پذیرفته است، گفت:الان ما براساس عقل ومنطق باید بهتر از گذشتگان باشیم و آیندگان نیز باید بهتر از ماعمل کنند زیرا علم پیشرفت می کند و محدودیت ها وآسیب ها ومحاسن توسط گذشتگان آشکار شده است و ما می بایست آسیب ها را کاهش ومحاسن را افزایش دهیم .
فرماندار سپیدان گفت:‌گاهی مسئولان مانع موجود برای صدور مجوزها را خلاء ها ،محدودیت های قانونی و موانع قانونی اعلام می کنند که البته شکی در آن نیست اما ما مدیران اجرایی زمانی که به این نتیجه رسیدیم که بیکاری معضل اصلی کشور است و مشکل اقتصادی حاصل بیکاری جوانان است باید بدانیم که می توانیم قانون را تلطیف کنیم و بین بد وبدتر، بد را انتخاب کنیم وبه نحوی کار کنیم که به نتیجه ای برسیم که به نفع همه باشد.
زارع خفری گفت:‌در نهایت براساس عقل وخرد خود تلاش کنیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات فعلی را برطرف کنیم زیرا اگر ظرفیت ها واستعدادهای بالقوه سپیدان به استعدادهای بالفعل تبدیل شود قطعا می تواند علاوه بر خود، شهرستان های اطراف و همجوار خود را نیز خودکفا وبی نیاز و بدون بیکار کند.
در ادامه معاون گردشگری استاندار فارس گفت:با توجه به مسائل و مشکلاتی که در حوزه گردشگری در شهرستان سپیدان وجود دارد ما باید سعی نماییم مسائل و مشکلات را در این شهرستان که در بعد گردشگری یکی از شهرستان هایی است که بسیار تاثیر گذار خواهد بود هم در اقتصاد استان و هم در اقتصاد شهرستان، با یک نگاه ویژه تر به مسائل و موضاعات ودر حل مشکلات با نگاه مثبت تری ورود کنیم که این امر نیاز به یک عزم منطقه ای ، عزم محلی و عزم ملی دارد.
در این جلسه معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس وضعیت اقلیمی وآب هوایی شهرستان سپیدان را بسیار مطلوب دانست و گفت:‌با توجه به شرایط اقلیمی وآب هوایی خوب سپیدان این شهرستان شاهد سرریز گردشگران شهرستان شیراز و استان های همجوار است که این شهرستان باید پذیرای آنها باشد.
شاپور رستمی افزود:‌ ضرورت دارد با توجه به این شرایط خدادادی که در این شهرستان وجود دارد،چارچوب وشاکله ای را در این شهرستان پیش بینی کنیم که بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را رفع کنیم.
معاون گردشگری استاندار فارس گفت:با توجه به مسائل و مشکلاتی که در حوزه گردشگری در شهرستان سپیدان وجود دارد ما باید سعی کنیم مسائل و مشکلات را در این شهرستان که در بعد گردشگری یکی از شهرستان هایی است که بسیار تاثیرگذار خواهد بود هم در اقتصاد استان و هم در اقتصاد شهرستان حل کنیم که این امر نیاز به عزم منطقه ای، محلی و ملی دارد.
خبرنگار: قاسم سخایی سپیدان ** تنظیم و انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.