به گزارش ایرنا، عبدالله منافی متالو عصر جمعه در نشست 'در پرتوی ملاصدرا' در شیراز افزود: باید جوانان خوش فکر جهان اسلام برای اتحاد، همسو شوند و به دنیا نشان دهند که به دنبال صلح و دوستی هستند .
این مقام مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی اضافه کرد : شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام نقش مهمی در این مسیر دارد و باید تلاش شود این امر محقق شود تا دنیا بداند اسلام دین رافت و دوستی است .
منافی افزود: متاسفانه فرقه گرایی مشکلات فراوانی برای جوانان جهان اسلام ایجاد کرده است و در این شرایط، دانشگاهیان و علما نقش مهمی در پیدا کردن راهکارهای برای برون رفت از وضعیت کنونی مشکلات جهان اسلام دارند.
وی گفت: می توان از ظرفیت دانشمندان مسلمان از جمله ملاصدرا به عنوان یک پشتوانه محکم برای جوانان جهان بهره گرفت.
نشست 'در پرتو ملاصدرا' در 2 بخش با عنوان 'بازاندیشی جهان مسلمان، چالش ها و فرصت های پیش رو ' و معنای تفکر ملاصدرا برای زمانه ما' عصر سه شنبه در شیراز گشایش یافت.
در این نشست که به مدت سه روز ادامه دارد، اندیشمندان، صاحب نظران و متفکران داخلی و خارجی نظرات خود را درباره این موضوات مطرح می کنند.
صدرالدین محمد شیرازی، معروف به صدرالمتالهین و ملاصدرا، حکیم، عارف، محدث و مفسر بزرگ شیعه و اسلام در سال 979 یا 980 (نهم جمادی الاولی) هجری قمری در شیراز به دنیا آمد.
پانزدهم مهرماه سال 95 در نشست نهایی سومین اجلاس وزرای کشورهای جهان اسلام که درشهر استانبول ترکیه برگزارشد، شهر شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2017 معرفی شد.
پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام، شانزدهم بهمن ماه سال 95 در آیین ویژه ای در مقابل آرامگاه حافظ در شیراز برافراشته شد.
شهر شیراز در مدت زمان یک سال پایتختی جوانان جهان اسلام با کشورهای اسلامی در زمینه فرهنگی، هنری، ورزشی و برپایی مسابقات قرائت قرآن در ارتباط است.
7368/ 2027
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.