به گزارش خبرنگار ایرنا داود فراهانی، چهارشنبه در آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور در شیراز، اظهار داشت: اگر درک درستی از معارف قرآنی وجود داشت و روح و جسم با قرآن عجین بود شاهد چنین وضعیت فجیعی در جهان اسلام نخواهیم بود.
وی افزود: در حال حاضر بیشترین تفرقه را بین مسلمانان شاهد هستیم و متاسفانه عده ای از آنان تحت تاثیر بازی های سلطه گران و استکبار قرار دارند و جامعه مسلمانان در دنیا به جان هم افتاده اند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قرآن را نسخه شفا بخش زندگی دانست که باید در همه حال با تمسک به آن ظلمت را از تاریخی تشخیص داد.
فراهانی، با بیان اینکه خواندن سوره‌های قرآن کریم موجب برکت در خانه، حضور ملائکه و دوری از شیاطین می‌شود، اظهار داشت: قرآن می تواند جامعه مسلمانان را به یک مجموعه بسیار پیشرفته در مسائل دنیوی و اخروی تبدیل کند و مقدمه اینکه به قرآن عمل کنیم این است که این کتاب آسمانی را بخوانیم و معارف آن را درک کنیم.
این مقام مسئول گفت: انصاف حکم می کند که بگوییم در 50 سال گذشته از جدایی کامل با قرآن به حدی رسیده ایم که هم اینک بخشی از مردم ما با قرآن انس پیدا کرده اند.
فراهانی اظهار کرد: رهبری این جنبش 50 ساله در دست با کفایت مردی بوده است که امروز رهبر جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارند، ایشان از پیش از انقلاب اهتمام ویژه ای به نهضت و جنبش قرآنی در ایران داشتند.
در این جشنواره، دانشگاه علوم پزشکی شیراز که با نام نویسی 6 هزار و 400 نفر از استادان، دانشجویان و کارکنان بیشترین میزان مشارکت را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور به خود اختصاص داده بود، مقام نخست را کسب کرد
و دانشگاه های علوم پزشکی کاشان و تبریز به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.
بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیست و پنجم تا بیست و هشتم تیرماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.