به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، آیت الله سید علی اصغر دستغیب
در آیین وداع با پیکرهای مطهر 23 شهید گمنام دوران دفاع مقدس و همچنین یک شهید مدافع حرم که در شبستان امام خمینی (ره) شاهچراغ (ع) برگزار شد، با اشاره به همزمانی برگزاری محفل انس با قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با آیین وداع این شهدای گرانقدر در این مکان مقدس، افزود: این 2 محفل با یکدیگر کاملا مرتبط هستند.
وی بیان داشت: امیدواریم که نتیجه حضور در این برنامه معنوی این باشد که به عهد خود با قرآن و پیامبر(ص) پایبند باشیم و با صبر و استقامت در راه حفظ حریم قرآن و عترت گام برداریم.
آیت الله دستغیب اظهار کرد: دنیا و مشکلات آن شهدا را در بر نگرفت، شهدا، مدافعان حریم اسلام و قرآن هستند و امروز در گوشه و کنار کشورهای اسلامی، مدافعان حرم کسانی هستند که همین راه را ادامه می‌دهند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از مطالب خود، برگزاری بیست و دومین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، را کاری ارزشمند دانست و این عمل حسنه را گامی موثر در مسیر توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی جامعه قلمداد کرد.
آیت الله دستغیب، خطاب به شرکت کنندگان در این جشنواره قرآنی اظهار داشت: شما که قاری و حامی قرآن هستید متوجه باشید که چه وظایفی را برعهده دارید، یکی از این وظایف تدبر و دقت کردن در آیات و عمل به فریضه های الهی است.
وی ادامه داد: نماز یکی از نمونه‌های فریضه های الهی است که اقامه آن نخستین برنامه یک نظام اسلامی و امت قرآنی است.
آیت الله دستغیب افزود: قصص قرآنی در طول تاریخ قابل تکرار است و باید از قصص، داستان‌ها و تمثیل‌های قرآنی برای زندگی خود عبرت بگیریم، باید بکوشیم سنت‌ها را احیا کرده و بدعت‌ها را حذف کنیم.
پیکرهای مطهر 23 شهید گمنام دوران دفاع مقدس که روز بیست و هفتم تیرماه 96 از طریق فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز به این شهر انتقال داده شدند فردا (بیست و نهم تیرماه) همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در 10 نقطه از استان فارس تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.
پیکرهای پاک 2 تن از این شهدا در شهرک میانرود و پیکر یک شهید در پارک 580 هکتاری دراک شیراز به خاک سپرده می شود.
همچنین پیکرهای مطهر 20 شهید گمنام دیگر در شهرستان های فیروزآباد، مُهر، لامرد و لار تشییع و خاکسپاری خواهد شد.
استان فارس 15 هزار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.