این سخنان پس از آن مطرح شد که مطالب انتشار یافته از قول فرمانده انتظامی فارس در شبکه های اجتماعی واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه را در پی داشت.
الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در تذکری در جلسه علنی مجلس گفت: متاسفانه در فضای مجازی و رسانه ها به نحو بسیار وسیعی به نقل از فرمانده انتظامی استان فارس خبری منعکس شد که به شدت مورد اعتراض نمایندگان مجلس قرار گرفت، فرمانده انتظامی فارس در این خبر بیان کرده است نمایندگانی که با پول کثیف قاچاق به مجلس می روند باید از قاچاقچیان دفاع کنند.
مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست ساعتی از جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: این موضوع به طور قطع پیگیری می شود، اگر واقعیت داشته باشد حتما باید با این مسئول که چنین حرف بی ربطی زده است برخورد صورت بگیرد.
پزشکیان افزود: اینکه به این سادگی به مجلس تهمت زده است باید رسیدگی شود، کمیسیون حقوقی و قضایی و اصل 90 مجلس این موضوع را پیگیری کند، ما نیز از وزیر کشور دعوت می کنیم در مجلس حضور یابد و در این زمینه توضیح دهد.
معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس روز چهارشنبه با ارسال تکذیبیه ای به رسانه ها، انتساب مطالب مطرح شده به فرماندهی انتظامی این استان را رد کرد.
بنا بر گزارش دریافتی، فرمانده انتظامی استان فارس با تکذیب گزارش برخی خبرگزاری ها مبنی بر استفاده عده ای از پول های کثیف حاصل از قاچاق، اعلام کرد: چنین مطلبی هرگز گفته نشده است و در خبر مذکور در واقع بحث در خصوص لزوم افزایش هزینه های جرم در مواجهه با سوداگران مرگ، قاچاقچیان مواد مخدر و همچنین ایجاد و افزایش قوانین بازدارنده در حوزه برخورد با پدیده شوم قاچاق و قاچاقچیان بوده است.
بر اساس این گزارش، سردار سرتیپ دوم احمدعلی گودرزی در سخنانی در مسجد علی بن ابی طالب (ع) محله شیشه گری شیراز گفته است: مواد مخدر فتنه و تاکتیک بسیار پیچیده دشمنان علیه کشور ما است؛ قاچاق و مواد مخدر اقتصاد جامعه را دچار مشکل می کند و تاثیرمخربی بر اقتصاد، اشتغال جوانان و بنیان خانواده ها دارد. هزینه ارتکاب جرم برای قاچاقچیان مواد مخدر و خرده فروشان پایین بوده و قدرت بازدارندگی و پیشگیری لازم از ارتکاب به جرم را ندارد.
معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس افزوده است: انتظار می رود خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه، رسالت آگاهی بخشی به مردم و شفافیت و صداقت در انتشار اخبار را که از ارکان فعالیت خبری است، همواره مدنظر داشته باشند.
6122/ 2027
تنظیم خبر: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.