نماینده مردم فسا در مجلس دهم از کاهش مشکلات بیماران پروانه‌ای با اختصاص مرکزی برای ارایه خدمت به این بیماران خبر داد و گفت: هزینه سرسام‌آور درمان بیماران ای. بی باید مورد توجه واقع شود.

به گزارش‌ایلنا به نقل از خانه‌ملت، محمدجواد جمالی نوبندگانی درباره خدمت‌رسانی ویژه برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به بیماران پروانه‌ای، افزود: واقعیت آن است که بیماران پروانه‌ای بیماران خاصی هستند و متاسفانه با مشکلات بسیار زیادی روبرو بوده که می‌طلبد برنامه‌ریزی ها به سمت حمایت از این بیماران حرکت کند.
 
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بیماری پروانه‌ای اجرای مختلف بدن بیمار را درگیر می‌کند و در نهایت برای کنترل این بیماری گاهی ممکن است به قطع برخی از اندام‌های بدن بیمار منتهی شود.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: هزینه‌های بسیار زیاد درمان بیماران پروانه‌ای مشکلات زیادی را برای بیمار و خانواده‌اش ایجاد می‌کند تا جایی که بسیاری از خانواده‌ها از هزینه‌های بالای درمان گلایه‌مند بوده و خواستار برنامه‌ریزی وزارت بهداشت در این حوزه هستند.
 
وی یادآور شد: از سویی دیگر مشکلات روحی و روانی این بیماران و مسایل اجتماعی بر سر راه آنها مشکلات را دو چندان می‌کند لذا باید حمایت‌های زیادی از این گروه از بیماران شود.
 
جمالی نوبندگانی تاکید کرد: برای در نظر گرفتن بیمارستانی جهت خدمت رسانی به بیماران پروانه‌ای باید چند رشته به صورت تخصصی و فوق تخصصی در این زمینه وجود داشته باشد تا خدمت رسانی بهتر صورت گیرد.
 
نماینده مردم فسا در مجلس دهم گفت: اگر قرار است مرکزی برای خدمت رسانی به بیماران پروانه‌ای تعیین شود باید متخصصانی در این مرکز فعالیت کنند که آگاهی کاملی از این بیماری داشته باشد و اگر قرار باشد بخش حمایتی از بیماران پروانه‌ای در دل سایر بخش‌ها باشد کار تا حدی با مشکل مواجه خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.