به گزارش ایرنا سید مرتضی موسوی، سه شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در حوزه خانواده با آن مواجه هستیم، بحث تعداد خانوار و تمایل اندک جوانان به ازدواج و یا تمایل کم زوجین به فرزند دار شدن است و این مساله سبب کند شدن روند رشد جمعیت شده است.
وی، طلاق را یکی دیگر از موانع رشد جمعیت و از دلایل بروز مشکلات اجتماعی دانست و اظهار داشت: پیش نیاز یک زندگی موفق با انتخاب درست و سنجیده میسر است از این رو بحث ارائه آموزش های پیش از ازدواج برای زوجین را در دستور کار قرار داده ایم.
موسوی بیان کرد: در سال 95 بیش از ١٤ هزار و 330 نفر در استان فارس در دوره های آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند.
مدیر کل بهزیستی فارس، این نهاد را به عنوان دستگاه محور در بحث کاهش طلاق دانست و گفت: در پایان سال ٩٤، به ازای هر ٤.٦ ازدواج در این استان یک طلاق به ثبت رسیده اما در پایان سال 95 به ازای هر ٥.٣ ازدواج یک واقعه طلاق روی داده است.
موسوی افزود: همچنین برای کاهش طلاق در فارس، ١٢ مرکز مداخله در بحران های خانوادگی ایجاد شده که این بیانگر اهتمام ویژه بهزیستی به مداخله در تمام سطوح و دغدغه های اجتماعی است.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به شناسایی و جمع آوری ٣٢٤ کودک کار و خیابانی در استان و نگهداری آنها در خانه سلامت بیان کرد: البته باید بین کودکان کار و خیابانی تفکیک قائل شد چرا که حدود ٨٥ درصد کودکان جمع آوری شده را کودکان کار و مابقی را کودکان خیابانی تشکیل می دهند.
موسوی افزود: در این میان 72 درصد این کودکان غیر ایرانی هستند و تعداد کودکان خیابانی هم که به معنای واقعی شب را در خیابان سپری می کنند بسیار اندک است.
وی، در مورد برنامه ها و رویکردهای دولت تدبیر و امید در ارتباط با مسائل بهزیستی گفت: پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت ها و آسیب های اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف از مهمترین برنامه های دولت در این سازمان است.
مدیرکل بهزیستی فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، به کنترل بیماری ایدز و هپاتیت در این استان اشاره کرد و افزود: با راه اندازی مراکز گذری کاهش آسیب (دی آی سی) در سال های اخیر شاهد کنترل این 2 بیماری در استان فارس بوده ایم.
وی، همچنین در باره واگذاری مسکن به خانواده های دارای 2 معلول به بالا هم گفت: تاکنون ٧٨٩ خانواده در فارس برای بهره مند شدن از این امکانات و یا تسهیلات آن ثبت نام کرده اند و دولت نیز متعهد شده که تا پایان سال ٩٧ این امر محقق شود.
موسوی، با اشاره به وضعیت اشتغال معلولان هم گفت: بسیاری از دستگاه های اجرایی سهم پنج درصدی خود برای اشتغال به کار مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی را اعمال نکرده اند.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.