رئیس ائتلاف امید نظام پزشکی فارس با اعلام نهایی‌شدن لیست امید(ائتلاف سپید) برای انتخابات نظام پزشکی گفت: اعضای لیست موجود رویکردی کاملاً صنفی دارند و با مشی اصلا‌ح‌طلبانه وارد صحنه شده‌اند؛ هرچند فعالیت صنفی مهم‌تر از سبقه سیاسی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، ‌صابر فرخی لاریجانی در نشستی خبری با معرفی ۱۶ کاندیدای مورد حمایت این ائتلاف عنوان کرد: ۱۰۴ نفر در انتخابات نظام پزشکی استان فارس کاندیدا شدند که پس از انجام بررسی‌های اولیه، سی‌نفر در سبد انتخاب قرار گرفتند و در‌‌ نهایت لیستی ۱۶نفره از این سبد، نهایی شد.

وی اسامی نهایی این لیست را بدین شرح اعلام کرد: سید علی‌رضا مصباحی، رامین اسداللهی، سید منیرالدین دبیری، احمد مؤذن‌زاده، سیدعظیم عظیمی‌فر، اکبر اجرایی، امیر عزمی، نوید ناصری، مهدی امانت، جواد دهقان، وحیده اطمینان، علی‌رضا شکیبافر، مهدی رضائی، دکتر فیض‌الله منصوری، فرزاد ضیا و صادق فرخی‌لاریجانی.

وی افزود: مهم‌ترین هدف ائتلاف حاضر، احیای قوانین مغفول‌مانده و بازگرداندن جایگاه و شأن جامعه پزشکی است.

فرخی لاریجانی با بیان اینکه جامعه پزشکی مورد بی‌مهری واقع شده است، عنوان کرد: بسیاری از مشکلات موجود در جامعه پزشکان باید به‌صورت ساختاری و تعاملی و بدون حاشیه‌سازی حل شود.

وی با تأکید بر اینکه در پی آرمان‌گرایی نیستیم، تصریح کرد: با همین قوانین موجود که عدم اعمال آن‌ها موجب دلالی در برخی زمینه‌ها همچون توریسم‌درمانی شده است، در پی حل مشکلات موجود هستیم.

رئیس ائتلاف امید نظام پزشکی فارس افزود: پیش‌بینی‌می‌شود مشارکت در این دوره از انتخابات ۲۵ تا ۳۰درصد درمقایسه‌ با دوره‌های قبل افزایش داشته باشد.

در ادامه این نشست، نوید ناصری، عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: مهم‌ترین اصل این است که افرادی با استقلال رأی و فارغ از وابستگی‌های دولتی با هدف دفاع از حقوق مردم و جامعه پزشکی روی کار آیند.

وی در ادامه افزود: وابستگی افراد به سیستم‌های دولتی و شبه‌دولتی، بر عملکرد و کارایی افراد و تصمیم‌گیری آنان در سازمانی همچون نظام پزشکی تأثیر می‌گذارد.

شایان ذکر است هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام پزشکی فارس همزمان با سراسر کشور به صورت الکترونیکی جمعه ٣٠ تیرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.