محسن عاری در نشست تخصصی« جذب گردشگر در پسابرجام» گفت: در حال حاضر بیش 150 دفتر خدمات مسافرت و گردشگری در فارس وجود دارد که کمتر از ده آژانس مسافرتی در بحث تورهای ورودی فعالیت می کنند. وی اضافه کرد: گردشگری یکی از صنایع درآمدزا در جهان است به طوری که یک دهم فرصت های شغلی در دنیا از حوزه گردشگری است . به گفته عامری کشور ایران و استان فارس ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی در حوزه گردشگری دارند که باید 10 تا 15 درصد تولید ناخالص کشور از حوزه گردشگری تامین شود.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه طبق آمارهای ارایه شده در سال 2016 میلادی تعداد یک میلیارد و 235 میلیون سفر بین المللی در دنیا انجام شده است افزود :سهم گردشگری ایران از بازارهای بین المللی تنها چهار دهم درصد است .
عامری با بیان اینکه جمهوری اسلامی از سال 54 در سازمان جهانی گردشگری عضو شده است اظهارداشت: بر اساس آمار سازمان میراث فرهنگی، کشور ایران در سال 95 پذیرای پنج میلیون نفر گردشگر خارجی بوده است که بر این باورم این آمار با واقعیت موجود همخوانی ندارد.
وی ادامه داد: بازاریابی یکی از مقوله های مهم در رونق صنعت گردشگری است که هدف گذاری برای تحقق توسعه گردشگری پایدار موجب رشد، توسعه و اشتغال می شود.
عامری عنوان داشت: با برگزاری چنین برنامه هایی به دنبال ارائه راهکار برای جذب گردشگر بیشتر در دوران پسا برجام هستیم.
به گفته وی توافق برجام یک اتفاق و دستاورد مثبت در ایران است که با گذشت دو سال از تصویب آن ، شاهد اثرگذاری این توافق نامه بین المللی در مناسبات ایران با جهان به ویژه جذب گردشگر در کشور هستیم.
عامری با اشاره به اینکه از بعد از تصویب توافقنامه برجام تعداد دفاتر خدمات گردشگری، نیروهای متخصص و آموزش دیده، تعداد راهنمایان گردشگری، فروش صنایع دستی در کشور تقویت و افزایش یافته است، افزود: بی شک توسعه این بخش ها، رونق صنعت گردشگری را در پی دارد.
وی افزود: یکی از دستاوردهای برجام، مشخص کردن تهدیدها و فرصت ها در بخش گردشگری برای ما بود که فرصت ها بیش از تهدیدها است.
این مدرس دانشگاه یکی از مهمترین دستارودهای برجام را ، صدور روادید در داخل کشور برای متقاضیان کشورهای مختلف جهان برشمرد و گفت: قبل از برجام به سختی برای گردشگران علاقه مند به ایران، در کشور روادید صادر می شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر وزارت امور خارجه کشورمان تلاش می کند در کمترین زمان برای مردم و گردشگران کشورهای دیگر، روادید صادر کند و در حال حاضر شرایط بسیار خوبی برای صدور روادید از جمله روادید فرودگاهی در کشور و استان ها فراهم است.
این فعال بخش گردشگری ادامه داد: یکی از فرصت های برجام برای ایران، احیای جایگاه صلح دوستی و تعامل ایران در جهان، عدم حمایت از تروریست و خارج شدن از محور شرارت بود که بسیار تاثیرگذار برای رونق بخش گردشگری کشور بود.
در این نشست اصغر ظریفکارفرد رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز نیز گفت: مثلث طلایی گردشگری ایران با جدیت در این کمیسیون دنبال میشود و در این زمینه از نظر و پیشنهادهای تمام فعالان گردشگری فارس استفاده کرده ایم.
بنا براین گزارش نشست تخصصی جذب گردشگر در دوران پسا برجام به همت اتاق بازرگانی شیراز و با حضور کارشناسان و فعالان بخش گردشگری فارس برگزار شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 703291
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.