به گزارش ایرنا، علی یزدانی شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در استان فارس گفت:‌ این مبالغ برای فعال سازی10هزار واحد راکد و زیر ظرفیت، نوسازی 10هزار واحد تولیدی ، رونق 2هزار واحد معدنی و فعال سازی 6هزار طرح صنعتی بالای 60درصد پیشرفت و حدود 100هزار واحد صنعتی در نظر گرفته شده است.
وی گفت :‌این تسهیلات و مبالغ نسبت به پارسال حدود دو برابر افزایش دارد.
یزدانی با اشاره به آغاز مجدد نام نویسی واحدهای صنعتی و تولیدی در سامانه بهین یاب گفت:‌بیش از4 هزار و 900متقاضی دریافت تسهیلات طرح رونق تولید و نیز متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی واحدهای صنعتی ثبت نام کردند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:‌اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده با هدف اخذ مالیات از خریدار محصولات و نیز کاهش سود تسهیلات بانکی برای فعالان صنعتی از مهمترین تدابیری است که امسال در دستور کار دولت قراردارد.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه با اشاره به مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی درزمینه انجام فقط یک مرتبه حسابرسی تامین اجتماعی برای دوره ای یک ساله گفت:انجام حسابرسی مرتبط با سال های قبل، خلاف مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی است.
یزدانی همچنین گفت:‌ 47طرح صنعتی در مرحله ساخت و ساز در کشور است که از این تعداد 12هزارطرح دارای پیشرفت بیش از 51درصد است که با بهره برداری از آنها 480هزارشغل ایجاد می شود.
وی با اشاره به صدور پروانه بهره برداری برای بیش از 84هزار واحد صنعتی در کشور با رد برخی آمارهای غیر کارشناسی و غیر معتبردر زمینه تعداد واحدهای صنعتی و راکد گفت:کمتر از 15درصد واحد های صنعتی مستقر در شهرک ها تعطیل است که این تعطیلی ها مربوط به دولت های قبل نیز هست و مختص دولت یازدهم نیست.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.