مهندس زینل قنبری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : استفاده بهینه مشترکین از نیروی برق مهمترین عامل گذر از فصل گرم تابستان، بدون اعمال خاموشی است، تجربه مشارکت مردم و صاحبان صنایع و کشاورزان استان در تابستان سال گذشته این را ثابت کرد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس افزود: مشارکت تمام مردم در زمینه مصرف بهینه برق و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف بین ساعت 12 الی 16 و 20 الی 24 می تواند تابستانی بدون داشتن خاموشی ناشی از کمبود نیرو رقم بزند.
قنبری با اشاره به اینکه ساعات اوج بار روز از ساعت 12تا 16 است گفت: انتظار داریم مشترکان در این ساعات از بکار بردن لوازم و وسایل پرمصرف پرهیز کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، دومین زمان اوج مصرف را ساعات20تا 24عنوان کرد و اظهار داشت:در این ساعات مردم هم از وسایل سرمازا استفاده می کنند وهم باید برق مورد نیازبخش روشنایی تامین شود که این امر سبب افزایش مصرف می شود.
این مقام مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به راهکارهای کاهش مصرف برق در ایام تابستان نیز اشاره کرد و بیان داشت : بکارگیری دورکند در کولرهای آبی،تنظیم ترموستات درکولرهای گازی بین 24تا 26درجه سانتیگراد، عدم استفاده همزمان ازکولرو سایر وسایل سرمازا با لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی وجارو برقی درساعات اوج بار وخاموش کردن لامپ‌های اضافی واستفاده از روشنایی طبیعی در روز ساده‌ترین راه های صرفه جویی در مصرف برق است.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار : غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.