به گزارش دریافتی جمعه ایرنا از روابط عمومی بانک اقتصاد نوین مدیریت شعب استان فارس، سید مهدی حسینی در گردهمایی مدیران منطقه پنج بانک اقتصاد نوین در شیراز افزود: تسهیلات تکلیفی، فشارهای سیاسی و اجتماعی، رقابت ناسالم در نظام بانکداری، ناهمگونی سیستم اقتصادی و بانکداری با همدیگر و عدم شفافیت کامل در دستورالعمل های صادره برای وصول مطالبات معوق از مسائلی است که این مطالبات را دچار مشکل کرده و حرکت نظام بانکی را با سختی مواجه کرده است.
او ادامه داد: سیستم بانکی کشور، امروز با مسائل و مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که حل و فصل آن نیاز به خرد جمعی و تخصص بانکداری دارد.
وی، رعایت بهداشت اعتباری را ضامن سلامت بدنه نظام بانکداری کشور دانست و تصریح کرد: مدیران بانکی برای ارتقای سطح و سرعت کیفیت بانکداری، باید نسبت به اصول، ضوابط و دستورالعمل ها، نهایت دقت و توجه را داشته باشند.
مشاور مدیرعامل و مسئول حقوقی و قضایی بانک اقتصاد نوین افزود: رعایت اصول حقوقی و استانداردهای بانکی در تنظیم قراردادها، سفته ها، بررسی دقیق وثایق، ضامنین و تطابق بافت مالی و درآمد مشتری با تسهیلات اعطائی گام های اولیه برای پیشگیری از زیر سوال رفتن سلامت پولی و مالی است که راه را برای سوء استفاده های بعدی محدود می کند.
حسینی، بانک ها را ضامن احیا و رشد بخش های مختلف تولیدی و صنعتی کشور دانست و اظهار کرد: البته سیستم بانکی و پولی کشور را نمی توان بی عیب و نقص دانست اما داشتن نگاه ناسالم نسبت به سیستم بانکداری نیز مطلوب و قابل قبول نیست.
او گفت: بخشی قابل توجهی از موفقیت هایی که امروز در نظام تولیدی کشور شاهد آن هستیم مرهون همکاری و مشارکت سیستم بانکی است و باید با نقد منصفانه، موانع پیش روی آنها را مرتفع کنیم.
وی، با اشاره به هشدار امام جمعه شیراز در خصوص تخریب بانک ها و توطئه ناسالم جلوه دادن اقتصاد کشور افزود: موضوع تخریب بانک ها مساله تازه ای نیست و منافع عده ای در این سر و صداها و تخریب ‌ها تامین می شود.
حسینی ادمه داد: جالب اینکه امروز افرادی به شیوه های مختلف دست به تخریب بانک ها و نظام بانکداری می زنند که خودشان بیشترین بدهی های معوق را به سیستم بانکی دارند و با تسهیلات همین بانک ها اقدام به راه اندازی بنگاه های عریض و طویل اقتصادی کرده اند و حال که باید بدهی خود را پرداخت کنند با این روش می خواهند افکار عمومی را منحرف کنند.
وی افزود: این افراد گاهی سود بانکی را بهانه پرداخت نکردن بدهی های خود می کنند، گاهی به بهانه تحریم، گاهی رکود اقتصادی را بهانه می کنند و گاهی اوقات نیز کارگران را تحریک می کنند و خود را نگران آینده تولید و اشتغال در کشور جلوه می دهند.
مسئول حقوقی و قضایی بانک اقتصاد نوین تصریح کرد: اگر بخواهیم واقع بینانه به مسائل فکر کنیم باید گفت که این اقدامات و خودداری از پرداخت مطالبات بانک ها، خیانت به تولید و بزرگترین ضربه به اشتغال است.
6122/ 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.