به گزارش ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: در فرایند تربیت غلط در دوران طاغوت، کار تنها در امور دولتی و اداری خلاصه می شد که متاسفانه این تفکر در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان در جامعه ما باقی ماند و هنوز هم آثار آن در بین جوانان ما وجود دارد.
وی با تاکید بر وجود همه مشاغل در جامعه ادامه داد: در آموزش ما دوران دبیرستان به رشته های ریاضی و تجربی بیشترین بها و رشته های هنر و فنی و حرفه ای کمتر توجه می شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: جوهره وجود، عزت و استقلال انسان در سایه کار محقق می شود و حذف شدن کار به معنای حذف شدن استقلال و عزت انسانی است و در این صورت، رشد و بالندگی نمود پیدا نمی کند.
آیت الله ایمانی در ادامه گفت: انتظار است که دولت در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای نیازمندان جامعه و کمک به افراد محروم از محل صندوق دولت و مشارکت مردم اقداماتی را انجام دهد زیرا رسیدگی به محرومان به ویژه در شرایط کنونی از کارهای خیر، ارزشمند و مهم در جامعه است.
وی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه شیراز اظهار کرد: مردم ما در روز 23 تیرماه 1378 با حضور یکپارچه توطئه های استکبار جهانی را شکستند و خنثی کردند و وابستگان به غرب را از نفوذ در کشور مایوس کردند و پس از آن نیز فتنه 1388 با حضور حماسی مردم هوشیار در نهم دی ماه آن سال شکست خورد.
امام جمعه شیراز اظهارداشت: نظام اسلامی مردمی هوشیار، بصیر و حامی دارد و به همین دلیل هیچ فتنه ای نمی تواند در مقابل این نظام دوام بیاورد و هر فتنه ای که به وجود بیاید با حضور مردم شکسته می شود و از بین می رود.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رانده شدن داعشی ها از شهر موصل عراق اضافه کرد: خط مقاومت در کشور عراق برگروه های تکفیری داعش پیروز شد و شهر بزرگ موصل از خیانت ها و دشمنی ها بازپس گرفته و پاک شد.
ایمانی ادامه داد: مرجعیت شیعه و وحدت همه اقشار مختلف شیعه و سنی و سایر گروه ها واقلیت های عراقی از عواملی بود که این پیروزی بزرگ را رقم زد که در ادامه این حرکت مهم، وحدت ایجاد شده باید حفظ شود تا عراق آباد شود.
وی با اشاره به خدمات شورای نگهبان در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شورای نگهبان حافظ سلامت و نبض نظام، انحراف در قانون مجلس و انتخابات هاست که به حق تا امروز رسالت خود را بدون توجه به حواشی به خوبی انجام داده است.
امام جمعه شیراز با اشاره به پنجم شوال روز شهادت امام صادق(ع) هم افزود: امام صادق در تمام برنامه های زمان خود امامت را با حکومت همراه می دانست و اجازه نمی داد شیعیان با حکومت ظلم کنار بیایند زیرا حکومت را شعبه ای از امامت می دانست.
ایمانی عنوان داشت: در دوران امام صادق(ع) تا امام هشتم(ع) شیعه جایگاه متفاوتی داشت به طوری که شیعه در دنیای اسلام طرفداران بسیاری داشت.
3002 /2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.