مصطفی راسخی با بیان این که چند روز پیش برای اجرای برنامهای به نگارخانه وصال رفتیم و در آن جا متوجه شدیم که تابلوی نگارخانه تخریب و برداشته شده است گفت: پس از مشاهده این وضعیت با دفتر پلیس +10 منطقه تماس گرفتیم و همان جا صورتجلسه ای در خصوص تخریب و فقدان تابلوی نگارخانه تنظیم شد.
وی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای مشخص شدن سرنوشت تابلوی نگارخانه ابراز داشت: چند روز پس از تنظیم صورتجلسه فقدان تابلو و با پیگیری های انجام شده متوجه شدیم پیمانکار شهرداری منطقه 2، تابلو را نیمه شب با درفش و دریل از پیشانی نگارخانه برداشته است.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان فارس همچنین با اشاره به قدمت 54 ساله نگارخانه وصال شیراز، عمر این تابلو را بالغ بر 40 سال عنوان کرد و گفت: متاسفانه تابلوی نگارخانه کاملاً نابود شده و دیگر قابل استفاده نیست.
وی در پاسخ به این که آیا برای پیگیری موضوع از شهرداری منطقه توضیحی خواسته شد و یا خیر؟ اظهار داشت: طی تماسی که با شهرداری منطقه برقرار کردیم ایشان به طور کلی از موضوع اظهار بیاطلاعی کرد و با پیگیری مجدد انجمن هنرهای تجسمی، مشخص شد که واحد حقوقی شهرداری این منطقه بر اساس اظهارات یک شاکی خصوصی حکم به تخریب تابلوی نگارخانه داده است.
راسخی با تاکید بر این که واحد حقوقی شهرداری منطقه 2 به لحاظ قانونی امکان ارایه حکم و ابلاغ چنین دستوری را نداشته است، گفت: جالب اینجاست که هیچ گونه هماهنگی و استعلامی از سوی این واحد حقوقی با انجمن تجسمی فارس یا اداره کل ارشاد این استان صورت نگرفته و بدون تذکر قبلی تابلو را تخریب کرده اند. وی با تاکید بر این که این حرکت و حرکتهای اینچنینی زمینه تکدر خاطر اهل هنر و فرهنگ استان را فراهم کرده، ابراز داشت: تلاش ما در وهله اول اطلاع رسانی عمومی از بروز چنین رفتارهایی در شهر شیراز است اما این موضوع باعث نمی شود که حقوق نگارخانه را به صورت قانونی پیگیری نکنیم و پس از مشورت های لازم با کارشناسان امر، قطعاً پیگیری حقوقی موضوع انجام خواهد شد.
راسخی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص موضوع پیدا شدن شاکی خصوصی برای نگارخانه وصال نیز بیان داشت: ماجرای شاکی خصوصی است که فردی ادعا می کند مالک نگارخانه وصال می باشد و با این ادعا به شهرداری منطقه مراجعه کرده است، این در حالی است که سال گذشته با انجام فرآیندهای قانونی دادرسی، دادگاه شیراز حکم به مالکیت اداره ارشاد فارس بر مجموعه نگارخانه وصال داده است.
رئیس انجمن هنرهای تجسمی فارس با بیان این که شاکی گمان میکند با تخریب و پایین کشیدن تابلو می تواند ادعای ساخت و ساز و تعمیر ملک را داشته باشد، گفت: او می خواهد با ایجاد تغییر در ساختمان نگارخانه، آن را از حالت سرقفلی خارج کند آن هم در شرایطی که حقوق متعلق به خود در رابطه با نگارخانه را دریافت کرده است.
وی همچنین با تاکید بر این که 42 سال پیش تمامی حقوق مالک قبلی پرداخته شده، تصریح کرد: رفتار شهرداری در این موضوع قابل دفاع نیست و انجمن هنرهای تجسمی فارس قطعاً از طریق مراجع قانونی حقوق خود را پیگیری و شهرداری منطقه را ملزم به پاسخگویی خواهد کرد، اگرچه معتقدیم آن چه در شهرداری یافت نمیشود پاسخگویی است و ما امیدی به شهرداری نداریم تنها از آنها میخواهیم شر مرسانند.
نکته قابل توجه این است که به رغم وقوع چنین حادثه ای دبیرخانه جشنواره عکس شیراز امروز، از برگزاری نمایشگاه عکسهای برگزیده این جشنواره در نگارخانه وصال خبر داده است.براساس اعلام پایگاه اطلاعرسانی شهرداری شیراز، دبیر چهارمین جشنواره بین المللی عکس «شیراز امروز» اظهار داشت: این جشنواره در حالی به کار خود پایان داده بود که با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، امکان برپایی نمایشگاه آثار برگزیده وجود نداشت.
هاشم مظاهری زاده گفت: این نمایشگاه شامل 60 اثر از برگزیدگان این دوره است که توسط هیات داوران انتخاب شده اند. وی ادامه داد: این نمایشگاه از ساعت 18 تا 21 پنجشنبه 22 تیرماه لغایت پنجشنبه 29 تیرماه 96 در نگارخانه وصال واقع در چهارراه پانزده خرداد پذیرای علاقمندان خواهد بود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 699375
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.