به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، محمدجواد دهقانی افزود: همزمان با ارتقای این شاخص، سهم مقالات داغ کشور از کل مقالات داغ دنیا نیز افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در سال 2015 میلادی ایران 2.1 درصد از مقالات داغ دنیا را تولید کرده بود که در سال 2016 میلادی به 3.5 درصد و در سال2017 به چهار درصد رسیده است؛ البته باید توجه داشت آمار سال 2017 میلادی هنوز در حال کامل شدن است.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: تعداد مقالات داغ ثبت شده از جمهوری اسلامی ایران در پایگاه شاخص های اساسی علم در سال 2015 میلادی تعداد 23 مورد بود، این آمار در سال 2016 به 53 مورد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: این شاخص در ماه های سپری شده از سال جاری میلادی (2017) برابر با هشت مورد است که باید آن را به صورت نسبی و در مقایسه با کل مقالات دنیا در این سال مقایسه کرد.
دهقانی با بیان این که تولید علم دنیا در پایگاه استنادی آی.اس.آی براساس کیفیت طبقه بندی می شود گفت: بر همین اساس مقالات یک دهم درصد برتر دنیا در این پایگاه مشخص شده اند، این مقالات آنهایی هستند که از بیشترین میزان اثرگذاری در دنیای علم برخوردار بوده اند. در پایگاه شاخص های اساسی علم آی.اس.آی هر 2 ماه یکبار مقالات یک دهم درصد برتر دنیا معرفی می شوند.
سرپرست ISC افزود: مقالات یک دهم درصد برتر با عنوان مقالات داغ نیز معرفی شده اند؛ اثربخشی این تولیدات از آن جهت اهمیت دارد که بیشترین تاثیر را در حوزه های علمی به همراه دارند. تعداد کل این مقالات 2 هزار و 815 مورد است و مربوط به 2 سال اخیر می شوند.
تعداد کل مقالات داغ دنیا در سال 2015 برابر با یک هزار و 116 مورد و در سال 2016 برابر با یک هزار و 501 و در سال 2017 برابر با 198 مورد تاکنون گزارش شده است.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز واقع است.
6113/ 2027
دریافت خبر: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.