ساعات اوج مصرف برق در هر شبانه روز 12تا 16 و 19تا 23 است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، جلال زراعت پیشه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 14 تیرماه امسال شهروندان در حوزه مصرف برق شیراز رکورد مصرف را شکستند و در این روز یک هزار و 201 مگاوات مصرف انرژی ثبت شده است، این میزان مصرف نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است .
وی با بیان اینکه اوج مصرف برق پارسال یک هزار و 196 مگاوات در 27 مرداد ماه ثبت شده است گفت: بدین ترتیب، ما باید همچنان منتظر روزهای گرمتر و مصارفی بیشتر باشیم از این رو لازم است شهروندان در ساعات اوج مصارف خود را کاهش دهند تا از دغدغه خاموشی و قطع برق به طور کلی فاصله بگیریم .
مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز همچنین با بیان سهم مصارف مختلف در ساعت های اوج گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده سهم مصارف خانگی 33/7 درصد، مصارف عمومی 11/77 درصد، مصارف کشاورزی 27/5درصد، مصارف صنعت 15/56 درصد و سایر مصارف و مصارف تجاری 11/41 درصد است ، بنابراین اگر صرفه جویی اندکی در مصارف خانگی ایجاد شود سهم بسزایی در صرفه جویی و مصرف بهنیه خواهد داشت.
این مقام مسئول همچنین گفت: ذر فاصله زمانی بین 15 خرداد تا 15 شهریور بیشترین مقدار مصرف انرژی را خواهیم داشت ، دراین سه ماه احتمال افت شبکه یا خاموشی و قطع برق نیز دور از انتظار نیست اما اگر صرفه جویی دراولویت باشد می توان بدون دغدغه از این مقطع عبور کرد.
زراعت پیشه در باره برخی خاموشی ها مقطعی نیز گفت: در برخی از نواحی و مناطق اگر فشار بار پست های توزیع بیش از حد افزایش یابد احتمال خاموشی مقطعی وجود دارد، تاکنون خاموشی ناشی از کمبود ظرفیت در شیراز و شهرستان های اطراف اعمال نشده اما شبکه برق دراین مناطق در معرض تنش و خطوط توزیع تحت فشار است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز با بیان اینکه شیراز و شهرستان های اطراف حدود یک میلیون و 25 هزار مشترک برق دارند، گفت : 60 درصد از این مشترکان کنتورهای هوشمند دارند، با کنتورهای هوشمند می توان مصرف را مدیریت کرد و استفاده از دستگاه های پر مصرف را به ساعت های خارج از اوج بار منتقل کرد و با بهای کمتری به مصرف پرداخت.
6113/ 2027
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.