به گزارش ایرنا سید محمد علی افشانی، دوشنبه به مناسبت آغاز هفته تامین اجتماعی در دیدار با مدیران تامین اجتماعی فارس در شیراز، افزود: اگر این امکان برای کارفرمایان مهیا شود علاوه بر کمک به ایجاد فرصت های شغلی، نسبت مصارف به منابع بانکی استان نیز در مقایسه با وضعیت کنونی متعادل تر می شود.
وی ادامه داد: استان فارس در بحث نسبت مصارف به منابع بانکی در سال های 94 و 95 با 2 رتبه ارتقا به رده 27 در بین استان های کشور رسید و در صورتی که امسال نیز خوب عمل شود، رسیدن به رتبه 26 در کشور دور از دسترس نیست.
استاندار فارس، با اشاره به پیشتازی فارس در کشور در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی، اظهار داشت: تا کنون به بیش از 480 واحد تولیدی بیش از 633 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که این بیانگر عملکرد 122 درصدی فارس در مقایسه با عملکرد 65 درصدی متوسط کشوری است.
افشانی، دستاوردهای این استان برای ایجاد اشتغال را خوب ارزیابی کرد و گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' نامگذاری شده، بر اساس آمار اداره کل تامین اجتماعی فارس، ظرف 21 ماه گذشته 40 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شده است.
وی بیان کرد: مجموعه این اقدامات سبب شد که پس از 12 سال شاهد کاهش میران بیکاری فارس نسبت به متوسط کشوری باشیم و نرخ بیکاری این استان از 12 و یک دهم درصد به 11 و چهار دهم درصد برسد.
استاندار فارس ادامه داد: در سه ماهه نخست سال 96 نیز میزان بیکاری در فارس به 9 و هشت دهم درصد رسید.
افشانی با اشاره به وجود 180 هزار بیکار در این استان افزود: در مقابل اقداماتی که برای اشتغال جویندگان کار صورت می گیرد، هر روز نیز شاهد افزوده شدن شمار دیگری از دانش آموختگان جویای کار به جمع متقاضیان اشتغال هستیم.
نوزدهم تا بیست و پنجم تیرماه به عنوان هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.