به گزارش خبرنگار ایرنا، خلیل رضاییان، دوشنبه در گردهمایی منتخبان دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای استان فارس در شیراز افزود: تغییر مداوم شهردار از جمله مواردی است که هم شهر و شورا آسیب می بینند.
وی ادامه داد: نخستین کاری که شوراهای اسلامی شهرها پس از رسمیت یافتن انجام می دهند تعیین تکلیف شهردار است که این کار حساس ترین و مهمترین کاری است که باید به سرعت و با دقت بالا به آن پرداخته شود.
او اظهار کرد: البته مشورت و تعامل در انجام این کار نیز با حفظ جایگاه و استقلال شوراها خوب است و امیدواریم با رعایت شرایط احراز شهردار، فردی به عنوان شهردار انتخاب شود که تا پایان دوره چهارساله شهردار بماند.
رضاییان گفت:در حال حاضر ملاک انتخاب شهردار شرایط احرازی است که آیین نامه مصوب دولت است اما آیین نامه دیگری نیز در دستور کار دولت قرار دارد که امیدواریم در همین ماه به نتیجه برسد.
وی افزود: در این آیین نامه به بحث انتخاب شهردار قدری دقیق تر و سختگیرانه تر نگاه شده که لازم است شوراها دقت کنند چرا که با انتخاب یک شهردار توانمند می توانند نسبت به استقرار مدیریت پایدار در شهرداری اطمینان داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: یکی از مباحث دیگری که آسیب هایی را متوجه شوراها و شهرداری ها می کند، بحث سکونت نداشتن شوراییان و شهرداران در محدوده فعالیتشان است.
رضاییان اضافه کرد: در دوره گذشته، عضویت 82 نفر از اعضای شورا در استان به دلیل تغییر محل سکونتشان لغو شد.
وی، ضمن تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه برای حرکت بیشتر شوراها و حماست دستگاه های اجرایی از آنها گفت: امیدواریم در این دوره، شوراها در زمینه تحقق بخشی از مدیریت واحد شهری اقدام کنند و در این مسیر دولت هم لوایحی را برای پیشبرد بهتر مدیریت شهری در دستور کار دارد.
رضاییان، بودجه مصوب سال 96 شهرداری های استان فارس را سه هزار و 700 میلیارد تومان برشمرد و افزود: 60 درصد از این بودجه عمرانی است که این رقم می توان با رقم های عمرانی که در اختیار هر استان قرار می گیرد برابری کند.
وی گفت: پیشنهاد عوارض سالی یک بار توسط شهرداری تهیه می شود که در اختیار شورا قرار می گیرد و از سوی استاندار تایید می شود که بعد از آن کسی نمی تواند در طول سال از این عوارض که بودجه هم بر مبنای آن بسته شد است تخطی کند.
او اظهار کرد: در طول سال نیز یک بار به پیشنهاد شهردار و تایید شورا و طی مراحل قانونی می توان برای کاهش یا تغییر عوارض اقدام کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به اینکه مصوبات شوراها زمانی قانونمند است که به تصویب هیات تطبیق به ریاست فرماندار برسد ادامه داد: شورایی موفق تر است که مصوباتش کمتر برگشت بخورد یا کمتر به هیات حل اختلاف برود.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.