استاندار فارس با تأکید بر جذب سرمایه‌های ملی توسط مدیران ارشد استان، گفت: اگر بودجه‌ای از استان خارج شود، مدیر دستگاه مربوطه نیز باید به همراه بودجه برود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمدعلی افشانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان عنوان کرد: همه مدیران باید برای جذب اعتبارات تلاش کنند تا اعتباری در قالب اسناد خزانه و اوراق مالی به استان تخصیص داده شود. امیدواریم در این راستا هیچ یک از اعتبارات برگشت داده نشود؛ چون بر روند سرمایه‌گذاری در استان تأثیر می‌گذارد و اثرات منفی آن، ظلم به مردم است.

افشانی با بیان اینکه جذب اعتبارات در سال گذشته به‌طور کامل صورت گرفت، گفت: این اعتبارات باید در سال جاری به نحو بهتری جذب شود و انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها از اعتبارات ملی سهم مناسبی دریافت کنند.

وی همچنین در خصوص موضوع پیوست اشتغال برای طرح‌های عمرانی عنوان داشت: این موضوع در کارگروه اشتغال اعلام شده و با توجه به اینکه امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، باید بتوان نرخ اشتغال را در همه حوزه‌ها افزایش داد.

وی افزود: خوشبختانه سال گذشته کارنامه درخشانی را در این حوزه در کشور ارائه دادیم؛ بدین‌ترتیب که نه‌تنها نرخ بیکاری در استان کاهش یافت بلکه اشتغال نیز به اندازه ۲. ۱ افزایش داشت.

افشانی در ادامه در بحث پیوست اشتغال خاطرنشان کرد: در این خصوص بسته‌هایی مصوب و ابلاغ شده است و مدیران باید بر اساس‌‌ همان بسته‌ها برای استان تصمیم بگیرند؛ همچنین در نظر داشته باشند که پیوست اشتغال برای همه پروژه‌های عمرانی و توزیعی صورت گیرد. وی همچنین بر ابلاغ پیوست پدافند غیرعامل به دستگاه‌ها و اجرای آن‌ نیز تأکید کرد.

استاندار فارس اخذ منابع ملی را برای استان، مهم‌ترین معیار ارزیابی مدیران دانست و بیان داشت: هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب راه در پیش است و باید تلاش مضاعفی به‌کار بسته شود.

وی خطاب به مدیران تصریح کرد: منتظر تغییر دولت نباشید و به کار خود ادامه دهید.

رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه استان فارس نیز به بررسی پیشنهادات کارگروه‌های‌تخصصی شورای برنامه‌ریزی و توسعه در حوزه امور زیربنایی و شهرسازی، میراث فرهنگى، صنایع دستی و گردشگری، کارگروه اجتماعی، اشتغال و آمایش پرداخت.

ساسان تاجگردون در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی، نتایج ارزیابی عملکرد کارگروه‌های تخصصی خردادماه امسال را تشریح کرد.

وی ضمن اشاره به ارائه بسته اعتباری در اسفندماه سال ۹۵ بیان داشت: این بسته به‌عنوان پرداخت مطالبات دستگاه‌ها به شهرداری‌های سراسر کشور مصوب شد و استان فارس نیز بر اساس فضای موجود از لحاظ طلب شهرداری از دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی معاونت عمرانی نکاتی را در دستور کار استانداری قرار داد.

پیش از این مقرر شده بود دستگاه‌های اجرایی بدهی‌های عمرانی خود را ازطریق سهم استان از اسناد خزانه اسلامی پرداخت کنند؛ این اسناد در فرابورس به نقدینگی تبدیل می‌شود.

تاجگردون خاطرنشان کرد: دولت مکلف است دستگاه‌های اجرایی را موظف کند که همه حساب‌های خود را در خزانه استان ثبت کرده و پس از ثبت، سهم آن‌ها را مشخص کند.

افزایش ساعات بازدید از مکان‌های گردشگری تصویب شد

در ادامه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزایش ساعات بازدید از مکان‌های گردشگری بررسی شد و براساس آن زمان بازدید از مکان‌های گردشگری تا ساعت ۲۳ مورد تصویب قرار گرفت.

دستگاه‌های اجرایی موظف شدند در این خصوص هماهنگی‌های لازم را انجام دهند؛ بدین ترتیب مکان‌های گردشگری شیراز پیش از ساعت ۸ صبح تا حداقل ۲۰ و حداکثر ۲۳ برای بازدید علاقه‌مندان باز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.