به گزارش ایرنا، سید محمد علی افشانی، عصر یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در شیراز، وظیفه تربیت فرزندان را در کنار والدین یک وظیفه بسیار سنگین بر دوش مسئولان دانست و افزود: امام علی (ع) در زمینه حقوق متقابل خود به عنوان حاکم و مردم می فرمایند 'تعلیم و تربیت شما حق شما بر گردن من است'.
وی ادامه داد: سال های متمادی است که از سر دلسوزی، فرزندان جامعه را طوری تربیت می کنیم که نگاهشان به دولت و بودجه عمومی دولت باشد در حالی که مهمترین کاری که می توانیم برای فرزندان انجام دهیم مسئولیت پذیر تربیت کردن آنهاست.
استاندار فارس بیان کرد: باید فرزندان را با احساس مسئولیت اجتماعی، نوعدوستی و تلاش گسترده برای توانا شدن تربیت کنیم.
افشانی افزود: باید به فرزندان یاد دهیم تلاش کنند و بدانند که توانا شدن آنها در گرو دانا شدنشان است.
وی، بر لزوم آموختن مسئولیت شناسی، نوعدوستی، تلاش و کوشش به جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: حرفه آموزی به فرزندان را باید به عنوان یک مساله مهم مد نظر قرار دهیم چرا که شرایط اشتغال در مناصب دولتی برای همه افراد فراهم نیست.
استاندار فارس، از امید و نشاط به عنوان نخستین نیاز جوانان یاد کرد و گفت: هیچ خیانتی بالاتر از مایوس کردن مردم نیست چرا که اگر امید ایجاد شود انسان برای بهتر شدن خود و جامعه تلاش می کند اما انسان مایوس بیمار و افسرده خواهد شد و برای خود و جامعه مشکل ایجاد خواهد کرد.
افشانی افزود: همه ما باید به ایجاد شادی و نشاط در میان جوانان به عنوان یک وظیفه نگاه کنیم.
وی، یکی از نیازهای جوانان را کتابخانه دانست و بیان کرد: ترویج کتابخوانی باید مورد توجه قرار داشته باشد و ضروری است در هر محله یک کتابخانه خوب و زیبا ایجاد کنیم.
وی، با اشاره به نقش شبکه های مجازی در نظم گرفتن زندگی و شکل گیری رفتار اجتماعی افزود: امروز بسیاری از تصمیمات سیاسی و ملی در شبکه های مجازی گرفته می شود و درصد بسیار بالایی از افراد در این فضا به دنبال مسائل علمی و آموزنده هستند.
استاندار فارس ادامه داد: باید با انتشار تولیدات مثبت در فضای مجازی، زمینه استفاده فرزندانمان از آن تولیدات را فراهم کنیم.
افشانی گفت: سازماندهی و ساماندهی فعالیت های اجتماعی باید با سازمان های مردمی و مدیریت آنها با دستگاه دولتی باشد.
وی ادامه داد: مشارکت مردمی تنها راهی است که موجب موفقیت در فعالیت های اجتماعی می شود و نتایج آن باقی خواهد ماند.
استاندار فارس افزود: باید برای جوانان بیشتر وقت بگذاریم چرا که جوانان یک فرصت هستند و هر کس بیشتر برای آنان وقت بگذارد پیروز خواهد شد.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.