خلیل رضاییان، یکشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی و اعضای هیات امنای انجمن خیرین مسکن ساز فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه دستگاه ها باید برای تامین مسکن نیازمندان درقالب مسکن اجتماعی، همیاری، هم اندیشی و مشارکت داشته باشند و موانع موجود دراین زمینه را از سر راه بردارند.
وی بیان داشت: آنچه دولت یازدهم به آن توجه ویژه دارد این است که درجه خلوص و توجه به محرومان و نیازمندان بالا باشد و توجه ویژه و دو چندان به این بخش معطوف شود از این رو بر مقوله تامین مسکن محرومان و مسکن خانواده های دارای 2 عضو معلول تاکید موکد شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اضافه کرد: دولت یازدهم تاکید فراوان دارد که در قالب مسکن اجتماعی مشارکت خیران هم دیده شود، این مشارکت علاوه بر تفاهم نامه های موجود با خیران و آنچه در قانون آمده است باید در استان فارس ملموس، پُر رنگ و محسوس باشد و خیران کمک کنند تا نیازمندان جامعه صاحبخانه شوند.
رضاییان ادامه داد: برای تامین مسکن نیازمندان در دولت قبل نیز در قالب مسکن مهر پرداخته شد، این نوع مسکن دارای نکات منفی و مثبت است واگر چه خدماتی هم در این زمینه صورت گرفته اما همواره خیران در احداث مسکن برای نیازمندان پیشگام بوده و هستند.
وی، با بیان اینکه هم اکنون تعداد زیادی منزل مسکونی در شهرها خالی است، گفت: نباید این تصور به وجود آید که چون منزل خالی وجود دارد پس نیاز به منزل نداریم بلکه باید توجه داشت که نیازمندان و طبقات با درآمد متوسط به پایین توان خرید این منازل را ندارند.
این مقام مسئول بیان کرد: خیران استان فارس همواره در تامین مسکن برای نیازمندان، جایگاه ممتاز در کشور داشته اند، حیف است که با عدم مشارکت و با عدم همکاری برخی دستگاه ها این جایگاه از بین برود.
رضاییان افزود: نباید جایگاه ممتاز مشارکت خیران فارس در این زمینه از دست برود و خدای ناکرده این موضوع به پای عدم همکاری دستگاه ها گذاشته شود.
او گفت: اگر عوامل دیگری هم در این زمینه وجود دارد که جایگاه ممتاز خیران فارس در احداث سرپناه برای نیازمندان را تهدید می کند باید با مشارکت دستگاه ها رفع شود.
رضاییان با استقبال از آمادگی سازمان ها و نهادهای مسئول و مشارکت شرکت عمران صدرا و اداره های راه و شهرسازی استان فارس و لارستان در تامین زمین مناسب برای خیرین مسکن ساز اظهار داشت: برخی مواقع باید زمین مناسب ایجاد شود.
وی ادامه داد: در شهرهایی که زمین مناسب موجود نیست زمین باید با تغییر کاربری و استفاده از ابزار کمیسیون های مختلف ایجاد شود و حتی اگر لازم باشد با افزایش محدوده هایی به مناطقی از شهرها این مشکل حل شود و زمین مورد نیاز در اختیار خیران قرار گیرد تا موضوع تامین مسکن محرومان بر زمین نماند.
رضاییان گفت: اگرچه در ارتباط با موضوع رکود مسکن کسی ادعایی ندارد که این رکود را می تواند یک شبه رفع کند اما اگر زمین مناسب برای خیران تامین شود، رکود مسکن هم ترمیم می شود، مسکن محرومان مشتری مناسب دارد و فعالیت ها را رونق می دهد.
دستگاه های مسئول در راه و شهرسازی استان فارس، لارستان و شرکت عمران شهر صدرا در نشست انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس مصوب کردند که زمین مورد نیاز برای احداث یک هزار واحد مسکونی خیر ساز تا پایاین سال 96 تامین شود و اینکه زمین مورد نیاز برای احداث 400 واحد مسکونی تا 2ماه آینده و قبل از شروع به کار دولت دوازدهم تامین خواهد شد.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.