به گزارش ایرنا معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس، یکشنبه در آیینی که به همین مناسبت در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: در این مسابقات استان فارس با کسب 235 مدال در 11 رشته ورزشی و از مقاطع مختلف تحصیلی دختران و پسران، پس از استان تهران به مقام دوم کشوری دست یافت.
محمد جعفری افزود: در این رقابت ها که در 6 استان کشور برگزار شد، از استان فارس 49 تیم ورزشی مرکب از 500 ورزشکار، مربی و سرپرست حضور داشتند.
وی، با اشاره به روند برگزاری مسابقات ورزشی آموزشگاه های استان فارس در سال 96 گفت: از ابتدای سال جاری فعالیت های ورزشی دانش آموزان این استان در قالب المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای آغاز شد.
جعفری بیان کرد: همچنین در اسفند 95 و فروردین 96 نیز در 2 مرحله، مسابقات استانی با حضور 9 هزار و 20 دانش آموز، سرپرست، مربی و داور برگزار شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس، ادامه داد: مرحله کشوری مسابقات ورزشی آموزشگاه های سراسر کشور در سال 96، از پانزدهم تیرماه جاری تا 25 شهریور 96 در 11 استان برگزار خواهد شد و کاروان ورزشی دانش آموزان دختر و پسر فارس نیز در قالب 66 تیم در این مسابقات حضور می یابند.
جعفری بیان کرد: همچنین بزرگترین رویداد ورزشی کشور با حضور پنج هزار و 100 دانش آموز پسر مقاطع مختلف تحصیلی از سراسر کشور و در چهار رشته توپی از هفتم تا بیستم مرداد 96 در استان فارس برگزار خواهد شد.
او گفت: افزون بر این از پانزدهم شهریور 96 و به مدت 10 روز استان فارس میزبان چهل و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی فوتبال مدارس آسیا خواهد بود.
وی ادامه داد: در چهل و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی فوتبال مدارس آسیا، دانش‌آموزان پسر زیر 18 سال در قالب هشت تیم حضور خواهند داشت و از کشورمان نیز تیم‌های منتخب فارس و تیم دانش‌آموزی ایران شرکت می‌کنند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از مطالب خود با تاکید بر اهمیت ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان، بیان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر زندگی انسان ها که با کاهش تحرک و افزایش عوامل استرس زا همراه است، انجام مسابقات ورزشی و فعالیت های تربیت بدنی موجب افزایش نشاط و شادابی در بین آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان خواهد شد.
جعفری افزود: بر این باوریم که انجام فعالیت های گروهی، زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان را فراهم خواهد کرد.
وی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، مطالبه به حق دانش آموزان، اولیای آنها و مربیان است و بی شک این رقابت ها
می تواند به دست اندرکاران حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در کشف استعدادهای دانش آموزان شاخص و برتر کمک کند.
6113 /6118
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.