به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد علی افشانی، عصر شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس در شیراز، افزود: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال ' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' نامگذاری شده، ضروری است همگان بکوشیم تا میزان اشتغال ایجاد شده در استان بیش از سال قبل باشد.
وی ادامه داد: سال 95 کارنامه درخشانی در این حوزه در مقایسه با کشور داشتیم که این روند امسال باید به شکل مطلوب تری دنبال شود.
استاندار فارس گفت: در حالی که سال 95 میزان بیکاری کشور از 11 درصد به 12 و چهار دهم درصد افزایش یافت میزان بیکاری در استان فارس از 12 و یک دهم درصد به 11 و چهار دهم درصد کاهش یافت که این بیانگر افزایش 2 و یک دهم درصدی میزان اشتغال در این استان است.
افشانی افزود: با تحقق این رقم، پس از 12 سال میزان بیکاری در این استان برای نخستین بار کمتر از متوسط کشور شد که حاصل تلاش بخش خصوصی و دولت به ویژه در حوزه اشتغال بود.
وی اضافه کرد: سال 95 اقدامات خوبی از سوی کارگروه رفع موانع تولید و طرح رونق تولید در این استان انجام شد و امسال باید بسیار بهتر از پارسال اقدام شود.
استاندار فارس گفت: بسته های مختلفی برای ایجاد اشتغال در استان تصویب و به مدیران ابلاغ شده که مدیران باید بر اساس آنها اقدام کنند تا جایگاه سال 95 این استان در زمینه ایجاد اشتغال حفظ و حتی بهتر شود.
افشانی ادامه داد: علاوه بر پیوست اشتغال، تاکید می شود که طرح ها حتما پیوست پدافند غیرعامل هم داشته باشند تا مشکلی ایجاد نشود.

**تمام طرح ها نیاز به مصوبه شورای برنامه ریزی ندارند
استاندار فارس، با اشاره به اینکه هر طرحی نیازمند مصوبه شورای برنامه ریزی نیست، گفت: امیدواریم روزی در جلسات این شورا تنها طرح هایی مصوب شود که نیازمند مصوبه شورای برنامه ریزی هستند.
افشانی ادامه داد: آن دسته از طرح هایی که مربوط به حوزه ماموریت مدیران است باید بدون نیاز به مصوبه شورای برنامه ریزی انجام شود.
وی بیان کرد: هنوز شاهد هستیم که طرح هایی به شورای برنامه ریزی آورده می شود که نیاز به مطرح شدن در این شورا ندارد، هرچند این روند نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

**طرح های قابل افتتاح در هفته دولت مشخص شود
افشانی، با اشاره به اندک زمان باقی مانده تا آغاز هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) گفت: باید تعداد طرح هایی که قرار است در این هفته افتتاح شود مشخص شده و ظرف 2 هفته آینده به استانداری اعلام شود.
استاندار فارس ادامه داد: آن دسته از طرح های ملی که در هفته دولت آماده بهره برداری می شوند نیز مشخص شوند تا در صورت نیاز به دعوت از مقام های ملی از هم اکنون برنامه ریزی های لازم انجام شود.
وی افزود: بدون تردید سفر مدیران ملی برکاتی به دنبال خواهد داشت زیرا اعتباری وارد استان خواهد شد، از محل این اعتبارات طرح هایی ساخته می شود و مردم از آنها بهره مند خواهند شد.
افشانی، از مدیران خواست که تمام تلاش خود را به کار گیرند تا طرح ها د ر موعد مقرر آماده بهره برداری شوند.

**مدیران برای جذب هرچه بیشتر اعتبارات تلاش کنند
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم تلاش هرچه بیشتر مدیران برای جذب اعتبارات تاکید کرد و گفت: در بحث جذب اعتبارات تلاش زیادی می شود تا اعتباراتی در قالب اسناد خزانه و اوراق ملی تخصیص داده شود که نباید اجازه داد این فرصت ها از استان گرفته شود.
افشانی افزود: باید در کنار تلاشی که برای جذب اعتبارات می شود از سوی دیگر اجازه ندهیم که اعتبارات جذب شده به خزانه برگشت داده شود.
وی بیان کرد: برگشت اعتبارات ظلم به مردم است چرا که این اعتبارات متعلق به مردم است و نباید بازگشت داده شود.
استاندار فارس، از مدیران دستگاه های اجرایی خواست که از اعتبارات ملی سهمی متناسب برای استان دریافت کنند.
افشانی گفت: یکی از معیارهای ارزیابی مدیران، اخذ منابع ملی برای استان است و همه ما وظیفه داریم که از محل منابع ملی سهم بیشتری برای استان به دست آوریم.
وی افزود: اگر چه در این زمینه نسبت به سال های گذشته وضعیت بهتر شده اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید با کوشش بیشتر وضعیت مطلوب تری ایجاد کنیم تا مردم بتوانند بهره لازم را ببرند.
استاندار فارس، با اشاره به پیش بینی 21 هزار میلیارد تومان در بودجه امسال، برای نقد کردن اسناد خزانه اسلامی افزود: از آنجا که تقریبا تمام تخصیص ها مربوط به نیمه اول سال است، بنابراین مدیران باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا در 2 ماه باقی مانده هرآنچه که می توانند جذب کنند چرا که در نیمه دوم سال با توجه به مشکلات مالی که پیش می آید اعتبارات عمرانی به راحتی تخصیص داده نمی شود.
افشانی گفت: مدیران نباید منتظر آغاز فعالیت دولت دوازدهم و تغییر و تحولات باشند بلکه باید با جدیت به کار خود ادامه دهند، مدیرانی که کار خود را به خوبی انجام دهند خواهند ماند و کسانی که در عمل به وظایف خود کوتاهی کنند باید با مدیریت خداحافظی کنند.
وی افزود: بارها تاکید کرده ام که همه باید از فضای انتخابات بیرون بیاییم و امروز که ماه مبارک رمضان پایان یافته، پس از یک ماه خودسازی وارد فضای کار و خدمت شویم چرا که مردم با کار بزرگی که در انتخابات 29 اردیبهشت ماه 96 انجام دادند امروز منتظر اقدام مدیران هستند.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.