به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی فارس، دکتر علی رضا فرخی افزود: این کشتارگاه به صورت سنتی و تحت نظر شهرداری صغاد اداره می شود که سردخانه و ماشین سردخانه دار حمل گوشت ندارد و از لحاظ امکانات نیز وضعیت نامطلوبی دارد.
وی با بیان اینکه موردی از بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان آباده دیده نشده گفت:‌ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان و همچنین حساسیت موضوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو موجب تعطیلی کشتارگاه دام صغاد در شهرستان آباده شد.
وی ادامه داد: مردم قبل از خرید گوشت از وجود مهر دامپزشکی بر روی لاشه اطمینان حاصل کنند.
فرخی بیان کرد: مهمترین راهکار جلوگیری از سرایت بیماری کریمه کنگو به انسان، نگهداری انواع گوشت دام ذبح شده حداقل به مدت 24ساعت در دمای صفر تا 4درجه سانتیگراد قبل از مصرف است .
سرپرست اداره دامپزشکی آباده ادامه داد: قصابان شهر صغاد می توانند برای تامین گوشت مورد نیاز شهروندان این شهر به کشتارگاه آباده مراجعه کنند تا بعد از نگهداری گوشت در سردخانه به مدت 24ساعت در دمای صفر تا 4درجه سانتیگراد،لاشه استحصالی خود را در مغازه دریافت کنند.
وی اظهار امیدواری کرد که با پیگیری های شهرداری صغاد و پیمانکار کشتارگاه و با رفع نواقص مربوط به سردخانه نگهداری و همچنین ماشین حمل سردخانه دار بزودی شاهد بازگشایی مجدد این کشتارگاه باشیم.
صغاد از توابع مرکزی شهرستان آباده و در فاصله 10کیلومتری شهر آباده واقع شده است.
دریافت خبر:‌علی مختاری ** انتشاردهنده :‌ غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.