محمد مهدی جمالی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پرونده در شعبه 101 دادگاه امور کیفری 2 شیراز در حال بررسی است.
وی اظهار کرد: علاوه بر این در پرونده املاک شهر آباده نیز ورود کردیم و در برخی موارد، بدون وجود شاکی در حال بررسی پلاک های ثبتی هستیم و در صورت بروز تخلف با متخلفان برخورد می شود.
دادستان آباده با بیان اینکه اولویت اول دادگستری برخورد با 'دانه درشت ها' است، بیان کرد: جلوگیری از تصرف اراضی در سطح شهرستان مورد توجه جدی دادگستری است.
جمالی اظهار کرد: در این راستا با برخی متهمانی از این دست که قبلا با آنها برخوردی نشده بود، در چارچوب قانون برخورد قضایی شد و این موضوع سبب شده است که اعتماد مردم به دادگستری بیشتر شود.
دادستان آباده در بخش دیگری از گفت و گو با خبرنگار ما گفت: تعداد پرونده های وارده در حوزه قضایی شهرستان در حوزه دادگاه بیش از 9 هزار پرونده و در دادسرا بیش از هفت هزار و 800 پرونده است.
جمالی گفت: پنج هزار و 64 پرونده پارسال در شورای حل اختلاف آباده بررسی شده است که از این تعداد، 921 پرونده به صلح و سازش منجر شده است.
دادستان آباده بیشترین آمار وقوع جرم در این شهرستان را ناشی از ضرب و جرح، توهین، تصادف و سرقت دانست و با بیان اینکه ستاد پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان آباده فعال است، گفت: از جمله برنامه های این ستاد می توان به قاضی در مدرسه و قاضی در مساجد اشاره کرد که این برنامه ها با استقبال خوبی در بین دانش آموزان و مردم در سطح شهر روبرو شد.
جمالی با بیان اینکه آباده از جمله شهرستان های امن و فرهنگی استان فارس است، گفت: با این وجود، وضعیت کنونی آمار پرونده های توهین در این شهرستان ایجاب می کند که این پدیده به صورت کارشناسی و علمی توسط محققان و پژوهشگران بررسی شود.
وی گفت: دادسرای آباده از نظر عملکردی در سال گذشته مقام دوم را در استان فارس را کسب کرد و از نظر تعداد پرونده به ازای هر قاضی در استان رتبه ششم را داریم.
دادستان آباده درباره آمار روزه خواری در این شهرستان در ماه مبارک رمضان گفت: در رمضان امسال با همکاری اتاق اصناف صنف های متخلف شناسایی و پلمپ شدند و 15 فقره پرونده روزه خواری در دادگستری شهرستان تشکیل شد.
وی ادامه داد: رسیدگی سریع به این پرونده ها و برنامه های پیشگیرانه سبب شد که در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان شاهد چنین مواردی در سطح شهر نبودیم.
جمالی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در روز جمعه 29 اردیبهشت ماه امسال گفت: چهار پرونده تخلف انتخاباتی در سطح این شهرستان تشکیل شد که حکم همگی آنها صادر شده است.
دادستان آباده در خصوص آمار طلاق و راه های پیشگیری و معرفی عوامل طلاق در شهرستان گفت: پارسال 199 مورد طلاق در سطح شهرستان به ثبت رسیده که زنگ خطری برای مسئولان است که به طور جدی پیگیر بررسی و رفع علل باشند.
وی در ادامه ازدواج سنتی در سنین پایین، عدم تناسب خانواده ها (فرهنگی اجتماعی ، اقتصادی) مشکلات عاطفی، اختلالات شخصیتی- دینی- مذهبی، پایبند نبودن به مسایل اخلاقی، ازدواج اجباری، انحرافات جنسی، فقدان مهارت های زناشویی، روابط نامشروع، اعتیاد و بیکاری را مهمترین علل طلاق در شهرستان آباده دانست.
دادستان آباده گلباران گلزار شهدای آباده و ملاقات مردمی ، دیدار با امام جمعه ، حضور رئیس دادگستری شهرستان و قضات در زندان و ملاقات با زندانیان را از دیگر برنامه های دادگستری آباده در هفته قوه قضائیه اعلام کرد.
جمالی از دیگر برنامه های هفته قوه قضائیه در آباده را انعکاس پیام های پیشگیرانه در رسانه ها و نشریات محلی، تبلیغات محیطی یا موضوع پیشگیری در سطح شهرستان و برگزاری جلسه شورای پیشگیری از جرائم برشمرد.
شهرستان آباده در فاصله 276کیلومتری از شهر شیراز واقع شده است.
2027
خبرنگار: سعادت ** انتشاردهنده: نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.