به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، سید محمد علی افشانی در آیین افتتاح پارک کوهستان شیراز، حفاظت نکردن از ارتفاعات را یکی از آفت های مهم در شهرهای بزرگ دانست و افزود: ایجاد پارک هایی مانند پارک 70 هکتاری کوهستان شیراز، ارتفاعات را از تعرض و دست اندازی مصون نگاه خواهد داشت.
وی، شادی و نشاط را از مهمترین نیازهای انسان به ویژه در شرایط کنونی که وضعیت جوامع بشری همراه با استرس و تنش است دانست و ادامه داد: شادی و نشاط لازمه و پیش نیاز سلامتی انسان ها بوده و پارک ها و فضاهای سبز کمک خواهند کرد تا انسان ساعاتی را بدون استرس و تنش و هیاهو سپری کند.
استاندار فارس تاکید کرد: باید در شهر و شهرسازی نگاهمان را به جای معطوف کردن به میزان اعتبار پروژه و سازه، به سمت تاثیر ایجاد پروژه در سلامت روح و روان شهروندان معطوف کنیم.
افشانی، تملک ارتفاعات اطراف شهرها و خرید باغ های قصردشت شیراز را امری ضروری دانست و گفت: کارهای ارزشمندی در این خصوص در شیراز انجام شده که این روند باید تداوم داشته باشد.
او افزود: باید برای ارتفاعات و اراضی، کاربری تعریف کنیم تا محفوظ بمانند.
استاندار فارس، از مدیران شهری خواست که به دنبال پروژه هایی باشند که مردم بتوانند حداکثر بهره برداری را از آنها ببرند و در کنار آن به آرامش و آسایش نیز برسند.
وی، در خصوص ساماندهی رودخانه خشک حد فصل سد تنگ سرخ تا دریاچه مهارلو هم گفت: ایجاد فضای سبز در این مسیر نیز از دیگر ضروریات کلانشهر شیراز است که با اجرای آن می توان بزرگترین طرح فضای سبز کشور را در این شهر داشته باشیم.
پارک کوهستان در غرب شیراز واقع است.
6122 / 2027
دریافت خبر: سارنگ عبدالهی ** انتشار: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.