به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، عیسی ملک پور در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان شیراز افزود: میانگین باسوادی در استان فارس در گروه سنی 10تا 49 سال بر اساس سرشماری سال 95 برابر 83.95 درصد است.
وی ادامه داد: با توجه به این که میانگین باسوادی کشوری پارسال 82.85 درصد بود می توان گفت که میانگین باسوادی در استان فارس یه میزان یک و یک دهم درصد از شاخص ملی در این حوزه وضعیت بهتری دارد.
فرماندار شیراز نیز در این جلسه بیسوادی را زمینه ساز وقوع برخی آسیب های اجتماعی خواند و گفت: انتظار است همه دستگاه های عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی در مسیر ارتقای سطح سوادآموزی به ویژه در مناطق محروم شهر شیراز گام بردارند.
حیدر عالیشوندی افزود: به افرادی که از آموزش سواد پایه محروم مانده اند ظلم شده است و همه دستگاه ها باید در رفع این محرومیت تلاش کنند.
وی تاکید کرد: شهرداری برای کمک به موضوع سواد آموزی از ظرفیت های چشمگیر برخوردار است و شهرداری ها می توانند با استفاده از ظرفیت هایی همچون فرهنگ سراها و خانه های سلامت محله ها برای رفع بی سوادی همت کنند.
بر اساس این گزارش، فرماندار شیراز همچنین از صداوسیمای مرکز فارس خواست تا در راستای تبلیغ و ترویج سوادآموزی، برنامه هایی را تهیه و پخش کند.
6113/ 2027
دریافت خبر: نیکنام خشنودی ** انتشار: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.