به گزارش چهارشنبه ایرنا، استان پهناور فارس به دلیل محروم ماندن از توسعه متناسب با استعدادهای ورزشی، در زمینه سرانه ورزشی و داشتن تشکیلات منسجم شاهد رشد لازم نبوده است اما در دولت تدبیر و امید و به ویژه در افزون بر سه سال سال گذشته، ورزش و جوانان فارس در زمینه های مختلف از جمله حوزه مهم جوانان در کشور رتبه برتر را کسب کرده است.
کسب عنوان برتر در حوزه خیرین ورزشی، پژوهش، جوانان، ایثارگران ورزشی، منابع مالی و اداری، عمرانی در کشور و همچنین انتخاب به عنوان دستگاه برتر در استان و راه اندازی حانه جوان برای نخستین بار در کشور، میزبانی موفق چندین مسابقه جهانی و بین المللی و کسب پایتختی جوانان جهان اسلام از جمله دستاورد های ورزش فارس در دولت تدبیر و امید بوده است.
ساخت 180 هزار متر مربع فضای ورزشی، بازسازی کامل سالن شهید آیت االله دستغیب شیراز از دیگر کارهایی است که صورت گرفته ضمن اینکه تا پایان دولت تدبیر امید 120هزار متر مربع به فضای ورزشی فارس افزوده خواهد شد و ورزشگاه 50 هزار نفری پارس شیراز(میانرود ) با20 سال قدمت نیز با حضور رئیس جمهوری سی ام فروردین ماه امسال افتتاح شد .
خبرنگار ایرنا به منظور بررسی وضعیت ورزش و جوانان فارس با تنی چند از دست اندرکاران، پیشکسوتان و قهرمانان به گفت وگو نشسته است که در پی می آید.
پیشکسوت فوتبال فارس و کشور گفت : ورزش فارس در سه سال گذشته رشد چشمگیری داشته و به دور از انصاف است که بخواهیم آن را نادیده بگیریم.
غلامحسین پیروانی بیان کرد : فارس در زمینه عمرانی خوب کار کرده و زیر ساخت های مناسب به منظور کشف استعداد های بیشتر فراهم شده و این بهترین فرصت برای جوانان و نوجوانان است که خود را نشان دهند.
وی ادامه داد : بزرگترین دستاورد و کار ماندگار دولت تدبیر و امید افتتاح ورزشگاه میانرود شیراز پس از 20 سال بود که این امر هیچ گاه از ذهن مردم فارس و حتی کشور پاک نمی شود.
پیروانی با بیان اینکه برای موفقیت لازم است همه همدل باشند نیز گفت : انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام فرصت مناسبی است که می تواند فارس و شهر شیراز را در عرصه بین المللی بیشتر مطرح کند و توفیقات اقتصادی ، فرهنگی ، کردشگری و سیاسی را به دنبال داشته باشد .
مربی سابق تیم امید ایران اضافه کرد : پایتختی شیراز به همه فارسی ها و حتی کل کشور تعلق دارد و اگر کم و کاستی هم وجود دارد باید بدون هر گونه حاشیه به فکر رفع آن باشیم چرا که آبروی استان خود را به گرو گذاشته ایم تا خود مان را در عرصه جهانی بیشتر نشان دهیم .
پیروانی ضمن تشکر از استاندار فارس و مدیر کل ورزش و جوانان این استان به خاطر فعالیت های حوزه ورزش و کمک به تیم هایی همچون فجر سپاسی گفت : بی انصافی است که بخواهیم خدمات خوب ارائه شده را نادیده بگیریم.
پیشکسوت و نایب رئیس هیات والیبال فارس هم گفت : خوشبختانه ورزش و جوانان فارس در سه سال گذشته در دولت تدبیر و امید پیشرفت چشم گیری داشته و به خوبی مشاهده می شود که جنب و جوش ها در ورزش بیشترشده است .
شهره سجادی افزود : حضور چشمگیر تیم های بانوان درسوپر لیگ و لیگ های برتر نشان دهنده حمایت خوب و نگاه دقیق متولیان ورزش فارس به ورزش بانوان است ضمن اینکه در عرصه های داخلی و خارجی نتایج خوبی کسب شده است .
وی اضافه کرد : نگاه برنامه ای که اداره کل ورزش و جوانان دارد مختص تنها یک سال نیست بلکه برای سال های آینده هم خوب برنامه ریزی شده است و در زیر ساخت ها هم اتفاق های خوبی رخ داده است .
کاپیتان سابق تیم ملی بانوان ایران افزود : تیم والیبال بانوان فارس 10 سال است که چنگ و دندان را حفظ کرده ایم و به دلیل نبودن اسپانسر( حامی مالی ) تاکنون پنج بازیکن از فارس راهی دیگر استان های کشور شدند و اگر مدیر کل ورزش و جوانان فارس این تیم را امسال حمایت نمی کرد قادر نبودیم در لیگ برتر شرکت کنیم که جای تقدیر دارد .
سجادی در خصوص پایتختی شیراز به عنوان جوانان جهان اسلام نیز گفت : مطرح شدن شیراز در جهان توفیق بسیار خوبی است که نصیب این استان شده است و نباید تنها نیمه خالی لیوان را دید و بدور از هر گونه حاشیه باید به فکر آبروی شهر مان باشیم .
قهرمان کشتی المپیک و جهان نیز گفت : در دولت تدبیر و امید و به ویژه در سه سال گذشته به ورزش بیشتر اهمیت داده شده و جنب و جوش ها بیشتر شده است .
امید نوروزی افزود : طی این مدت رویداد های مهم جهانی در شیراز برگزار شده که می توان به مسابقات کشتی جام جهانی که با قهر مانی ایران پایان یافت وهمچنین پایتخت شدن شیرازبه عنوان جوانان جهان اسلام اشاره کرد و از این فرصت باید به نحوه شایسته استفاده کنیم.
وی اضافه کرد : ورزش فارس در زیر ساخت ها پیشرفت های زیادی کرده است که می توان به ساخت پروژهای نیمه تمام ، بازسازی ورزشگاه شهید دستغیب افتتاح ورزشگاه 50 هزار نفری شیراز اشاره کرد .
قهرمان کشتی جهان ادامه داد: از دولت تدبیر و امید می خواهیم برای سلامتی جامعه به ورزش بیشتر از گدشته اهمیت دهند چرا که با تحقق این امر شاهد جامعه ای با نشاط خواهیم بود که منجر به ریشه کن شدن فساد و اعتیاد خواهد شد .
نوروزی گفت : برای موفقیت بیشتر ورزش فارس همه باید باید کمک کنند و بدور از هر گونه مسایل حاشیه ای و جناحی کاری کنیم که استعداد های بی شمار ورزشی در فارس بیشتر شکوفا شود .
مدیرعامل انجمن پیشکسوتان ورزش فارس نیز گفت : با وجود به اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان فارس به لحاظ تشکیلاتی هیچ وظیفه ای نسبت به ما ندارد، اما در دولت تدبیر و امید و به ویژه سه سال گذشته حمایت های مطلوبی از این انجمن شده است که جای تقدیر دارد .
منصور سپهری اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان امکانات، تجهیزات و منابع انسانی لازم را در اختیار پیشکسوتان قرار داده است. وی تاکید کرد : ورزش و جوانان استان فارس در مدت زمان حضور مدیرکل فعلی در زمینه عمرانی عملکرد بسیار خوبی داشته که می توان به افتتاح ورزشگاه 50 هزار نفری میانرود شیراز اشاره کرد.
سپهری بیان کرد: با وجود شرایط دشوار اقتصادی کشور در سه سال اخیر ورزش و جوانان فارس موفقیت های خوبی کسب کرده است که در نوع خود بی سابقه و قابل تقدیر است .
نایب رئیس هیأت ورزش های باستانی و زورخانه ای فارس هم گفت: با حمایت های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، میزبانی مهم ترین مسابقات جهانی را در چند سال اخیر را کسب کرده ایم.
حسین غرقی افزود: پنج زورخانه در شهرهای خرامه، سروستان، کوار، سپیدان و ارسنجان در یکسال اخیر به بهره برداری رسیده است که باعث شکل گیری یک انقلاب عمرانی برای توسعه این ورزش سنتی شده است .
رئیس اداره ورزش و جوانان جهرم هم گفت : در این شهرستان 2 زمین چمن مصنوعی به بهره برداری رسیده است که با تلاش های نماینده جهرم و پیگیری مدیر کل ورزش در اختیار جوانان و مردم این شهرستان قرار گرفته است.
عبدالرحیم خداجو افزود: 2 سالن با درصد بالایی پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است که به زودی افتتاح خواهد شد، سالن چند منظوره بخش خفر روستای برایجان و گود زورخانه و کشتی پهلوانی در مجموعه آزادگان جهرم با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در کمتر از یکسال به بهره برداری می رسد .
خداجو افزود : افزایش سرانه فضای ورزشی باعث رونق ورزش همگانی و قهرمانی می شود و اگر بخواهیم فرهنگ ورزش را در بین خانواده نهادینه کنیم باید مکان های مناسب برای ورزش کردن آنها مهیا سازیم .
رئیس اداره ورزش و جوانان خرامه هم گفت : افتتاح پروژه های ورزشی در خرامه و روستاهای بخش کربال باعث حفظ جمعیت و پیشگیری از بزهکاری شده است .
محمد امین ایزدی افزود: در سال های گذشته اگر فردی از ساکنان یکی از روستاهای این شهرستان قصد ورزش کردن داشت، باید به شهرستان خرامه، ارسنجان یا مرودشت می رفت اما با ساخت چند سالن که در سال جاری صورت گرفت این شرایط تغییر کرده است. وی افزود: سرانه ورزشی و فضاهای مختلف برای ورزش کردن در خرامه و روستاهای آن هم اینک 2 برابر شده است که با توجه به اینکه تنها چهار سال از شهرستان شدن خرامه می گذرد یک موفقیت بزرگ محسوب می شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرودشت هم گفت: در سال گذشته و امسال چند میزبانی بزرگ ورزشی را بر عهده داشته ایم که حاصل حمایت ها در سطح استان بود.
مصطفی کشاورز اظهار داشت:مسابقات بین المللی دو ماراتن، دومین دوره مسابقات بین المللی رالی و جشنواره زیبایی اسب اصیل ایرانی و دو استقامت راه شاهنامه در مرودشت کم سابقه بود ضمن اینکه این امر باعث رونق گردشگری شد .
رئیس اداره ورزش و جوانان قیر و کارزین نیز گفت : ورزش قهرمانی و همگانی با اتمام پروژه های ورزشی در این شهرستان متحول شده است .
باقر حسنی افزود : هم اینک شهرستان محروم و مستعد قیرو کارزین به شهرستان های برخوردار نزدیک شده است.
7368/ 2027
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.