محسن عباسی، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: حامد سلیمانی در این رقابت ها در وزن منهای 60 کیلو گرم به مصاف حریفان خود از کشور های بلژیک، ایتالیا، لتونی و افغانستان رفت و با شکست آنها توانست به عنوان قهرمانی دست یابد و مدال با ارزش طلا را کسب کند.
وی اضافه کرد: حامد سلیمانی که مدت سه سال است در رشته او اسپورت فعالیت دارد، در سال های 2015 و 2016 میلادی نایب قهرمان جهان شد و این سومین مدالی است که این ورزشکار شایسته استان فارس کسب می کند.
عباسی افزود: رقابت های او اسپورت کارگران جهان روز سوم تیرماه 96 در کشور لتونی پایان یافت و ورزشکاران شرکت کننده از ایران در بخش آقایان و بانوان در مجموع 64 مدال رنگار رنگ کسب کردند.
او - اسپرت (O-SPORT) که مخفف واژه orginal persian sport یعنی ورزش پارسیان اصیل است، در سال 1378 برادران منوچهری، ملی پوشان و قهرمانان اسبق ورزش های رزمی ایران و جهان آن را در همدان پایه گذاری کردند.
این رشته ورزشی در سال 1385 از سوی سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شد و فعالیت خود را آغاز کرد.
او- اسپرت برگرفته از مهارت ها و بازی های بومی محلی، نبرد و زورآزمایی ها و هنرهای اقوام سنتی سرزمین پارس است که به شکل موثر و امروزی خود درآمده است.
این رشته مدرن و پرطرفدار توسط مرکز پژوهش و مطالعات استراتژیک فدراسیون جهانی او - اسپرت پس از سپری کردن مراحل ارزیابی، استاندارد سازی و بازسازی تکنیک های آن در بخش های هنری، ساحلی، رزمی و ذهنی ظرف سال های گذشته در سایر کشورها توسعه یافت.
این ورزش اصیل ایرانی هم اکنون دارای 600 داور و مربی است و در 31 استان کشورمان در 180 باشگاه فعال است.
7368 /6118
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.