رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:‌ از اول مهرماه سال گذشته به استادان قول دادیم که هرماه پرداختی منظمی به آنها برای ساعاتی که به صورت تمام وقت برای این دانشگاه وقت گذاشته اند و تلاش و از خودگذشتگی آنها داشته باشیم که در 9 ماه قبل تا حدودی به این وعده عمل کردیم اما مطالبات انبوه دانشگاه از سازمان های بیمه گر که رقم آن بالغ بر 750 میلیارد تومان است مانعی جدی برای این پرداخت ها ایجاد کرده است .
دکتر محمد هادی ایمانیه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:اعضای هیات علمی که همه وقت خود را صرف دانشگاه و بیمارستان های دولتی و درمانگاه های دانشگاهی می کنند استادان تمام وقت جغرافیا نامیده می شوند، این استادان حق دارند متناسب با زحمتی که می کشند و زمانی که از وقت خود و خانواده هایشان برای دانشگاه صرف می کنند عایدی و درآمد داشته باشند ، اما دانشگاه هیچگاه نتوانسته است حق آنان را تمام و کمال پرداخت کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد:برخی از استادان حتی درایام تعطیل هم در بیمارستان های دولتی و مراکز دانشگاهی در این استان فعالیت دارند.
ایمانیه گفت : پیوند کلیه و کبد کاری بزرگ و قابل توجه است ، اعضای هیات علمی ما حتی در روزهای تعطیلات نوروزی به پیوند کلیه و کبد مشغول بوده اند، این موضوع جز با ایثار و از خودگذشتگی و نوعدوستی قابل توجیه نیست.
وی با بیان اینکه 90 درصد از استادان و اعضای هیات های علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت در مطب ندارند گفت : این رویکرد خاص حوزه سلامت دراستان فارس است و در هیچکدام از دانشگاه های تیپ یک کشور نمونه و مثل ندارد.
ایمانیه گفت: نوع خدماتی که این اساتید در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه میدهند در همه دانشگا هها هم تراز مانند تهران ، مشهد ، تبریز ، اصفهان ، اهواز و سایر دانشگاهها تیپ یک بی نظیر است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: مسئولان سازمان های بیمه گر در استان فارس همه تلاش خود را برای پرداخت مطالبات دانشگاه انجام داده اند ما از این عزیزان گله ای نداریم.
وی همچنین با رد کردن این ادعا که اعتبارات و منابع درآمدی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عمدتا در طرح های عمرانی هزینه می شود گفت : منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز زیر نظر هیات امنا تخصیص می یابد و دیوان محاسبات بر نوع هزینه کردها نظارت دارد ، ما حتی نمی توانیم یک ریال بیشتر یا کمتر از منابع اعتباری دانشگاه را در طرح های عمرانی هزینه کنیم.
ایمانیه گفت:‌95 درصد از منابع درآمدی بیمارستان ها در امورغیرعمرانی هزینه می شود،اگراعتباری غیر عمرانی به این دانشگاه اختصاص یابد ما حق نداریم آن را در ردیف های عمرانی هزینه کنیم، متاسفانه دربرخی مواقع انتقادات از دایره انصاف و اخلاق خارج می شود.
اعضای تمام وقت هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نامه خود به رئیس این دانشگاه که سه روز پیش منتشر شد نوشتند: از جنابعالی به عنوان قائم مقام وزیر در استان، انتظار داریم به هر نحو که صلاح می دانید نسبت به تأمین منابع مالی و اولویت بخشیدن به پرداخت کارانه استادان و پزشکان در اسرع وقت اقدام لازم صورت گیرد.
در نامه آمده است:‌چنانچه تا پایان ماه جاری نسبت به تسویه حساب کامل مطالبات سال ٩۵ کلیه مراکز و بیمارستان ها اقدام عاجل و عملی صورت نپذیرد، از ابتدای تیرماه، استادان تمام وقت دانشگاه بالاجبار اقدامات عملی اعتراضی خود را نسبت به این مساله مطابق با مذاکرات حضوری در جلسات، انجام خواهند داد .
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.