به گزارش ایرنا سرهنگ محمدجعفر دوستدار سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این برنامه با محوریت احادیث ائمه اطهار و ادب آموزی و با هدف تربیت در دوره ادب آموزی برای کودکان، با حضور خانواده های این دانش آموزان شنبه سوم تیر96 در سالن ورزشی شهید دستغیب شیراز اجرا خواهد شد.
وی افزود: این برنامه خلاقانه اهداف بزرگ و موثری از جمله توجه به امر مهم تربیت کودکان، هویت دهی به نسل کودک و نوجوان و تحقق اهداف بلند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به دنبال دارد.
دوستدار اظهارداشت: این برنامه شامل بخش هایی از جمله اهدای تندیس ادب به دانش آموزان برگزیده، ارائه آموزه های دینی در قالب های مختلف، حفط طبیعت و ارتباط انسان ها با یکدیگر، غرفه محصولات فرهنگی تربیتی برای کودکان و والدین آنها و تقدیر از شهدای مدافع حرم است.
وی اضافه کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای یک دانش آموز ایده آل از زمانی که ورود به دوره تحصیلی تا زمانی که خارج می شود بیش از 46 خصوصیت از جمله معتقد به معاد، آشنا به وظایف و مسئولیت ها در مقابل خود، خدا، دیگران و طبیعت آشنا شوند، دانا، توانا، ولایت مدار، مقتصد، جهانی اندیش، منتظر، خلاق عنوان شده است.
او ادامه داد: این درحالی است که این سند باید طوری طراحی شود که تمام دانش آموزان به این خصوصیات دست یابند.
دوستدار عنوان داشت: این برنامه یکی از برنامه های طرح بزرگ ادبستان انقلاب اسلامی است به طوری که دانش آموزان ابتدایی تا پایه چهارم در کنار تحصیل با حضور در ادبستان مشغول به یادگیری آموخته هایی خواهند شد که در زمان تحصیل فرصت برای یادگیری آن نداشته اند.
وی گفت: نکته دیگراین است که این برنامه گوشه ای از چندین برنامه کانون تربیت نخبگان و آینده سازان است که یکی از حوزه های آن بحث ادبستان انقلاب اسلامی است که این موضوع با همکاری شورای آموزش و پرورش شیراز و فرمانداری اجرایی می شود و دانش آموزان ابتدایی تا پایه چهارم در کنار تحصیل با حضور در ادبستان مشغول به یادگیری آموخته هایی خواهند شد که در زمان تحصیل فرصت برای یادگیری آن نداشته اند.
دوستدار ادامه داد:یکی از جنبه های اصلی بحث ادبستان پیوند دوباره مدرسه و مسجد است که امیدواریم با همکاری خانواده ها و مسئولان شیراز بتوانیم برای احیای هرچه بیشتر مساجد گام های موثرتری برداریم و دغدغه های خانواده ها در این حوزه را برطرف کنیم.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.