هادی پژوهش در اولین جلسه کارگروه تخصصی بانوان در سال 96 افزود: نباید اجازه داد هرکسی بدون مجوز و صلاحیت با گرفتن پول های کلان به مردم مشاوره دهد در حالی که می بینیم نتیجه بسیاری از مشاوره های بد، طلاق است.
وی ادامه داد: در برنامه جامع تشکیل، تبیین و تعالی بنیاد خانواده دو وظیفه مهم در رابطه با بحث خانواده برای سازمان نظام روانشناسی تعریف شده، شامل تدوین متون مربوط به اصول خدمات روانشناسی، مشاوره و مددکاری بر مبنای آموزه های اسلامی و آموزش آن به مددکاران و کارشناسان و دیگری تهیه و تدوین بسته اصول و شیوههای مشاوره و امدادرسانی به خانوادههای در معرض طلاق بر پایه آموزه های اسلامی با کمک سایر دستگاه های مربوطه می باشد.
پژوهش اضافه کرد: نه تنها استانداری و فرمانداری ها بلکه تمامی دستگاه ها باید در حوزه مسائل خانواده ورود پیدا کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در ادامه سخنانش گفت: وضعیت اعتیاد در بین جمعیت عشایر مطلوب نیست و باید اهتمام و توجه ویژه ای به آن شود.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز گفت: در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال 96 امکان بهره مندی دستگاه های اجرایی استان از خدمات راهنمایی و مشاوره تخصصی مراکز مشاوره روان شناختی معتبر و برگزیده با هماهنگی شورای نظام روان شناسی و مشاوره استان برای کارکنان و خانواده های کارکنان و توسعه آموزش های روان شناختی و بهداشت روانی در زمینه تقویت و تحکیم نهاد خانواده با تاکید بر رعایت ضوابط و مقررات قانونی مورد تصویب قرار گرفت.
معصومه دستغیب افزود: دفتر امور بانوان استانداری فارس در سال گذشته طرحی پیرامون تقویت مراکز مشاوره و راه اندازی خدمات مشاوره در تمامی سازمانهای دولتی برای کارکنان و خانواده آن ها را ارائه کرد که در شورای برنامه ریزی استان مورد توجه قرار گرفت.
وی بیان داشت: این طرح در دو حوزه خدمات مشاوره روانشناسی و توسعه آموزشهای روانشناختی و بهداشت روانی به تصویب رسید.
مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری فارس هدف از اجرای این طرح را تقویت و توسعه فرهنگ مشاوره و ایجاد هماهنگی بین سازمان های ارائه دهنده خدمات مشاوره به خانواده ها عنوان کرد و گفت: مقرر شده تمامی سازمان ها از امکانات دولتی و غیردولتی در زمینه اجرایی این مصوبه استفاده کنند.
دستغیب ادامه داد: طبق این مصوبه تمامی سازمان ها موظفند سامانه گزارش فعالیت خود در حوزه مشاوره را به دفتر بانوان و خانواده استانداری ارائه کرده و از طرف دیگر شورای نظام مشاوره استان نیز موظف شد نسبت به نظارت بر فعالیت مراکز مشاوره و مشاورههایی که از سوی افراد ارائه میشود به صورت جدی اقدام کند.
وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی، نظام مشاوره استان و اداره کل ورزش و جوانان موظف شدند اسامی مراکز مشاورین متخصص برای برگزاری دوره های آموزشی و همچنین اسامی مشاورین معتبر را برای اطلاع رسانی به سازمان های دولتی و غیردولتی اعلام کنند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: در حال حاضر ارائه مشاوره های پیش از ازدواج از طریق موسسه بهار نکو، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ثبت احوال فارس به شکل اجباری پیگیری
میشود.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان فارس نیز در این مراسم گفت: بیش از 90 مرکز مشاوره حرفه ای و گروهی در حوزه ارائه خدمات روانشناسی در سطح استان در حال فعالیت می باشند که بیشتر آنها در شیراز فعال هستند.
دکتر علیرضا فیلی افزود: اگر بتوانیم در حل مشکلات و اصلاح روابط زناشویی و پیشگیری از خیانت کارساز عمل کنیم بخش عظیمی از آسیب های اجتماعی را پشت سر گذاشته ایم.
وی یکی از اهداف سازمان نظام روانشناسی را پیشگیری از فعالیت افراد بدون مجوز در زمینه ارائه خدمات مشاوره عنوان کرد و ادامه داد: مرکز مشاوره راه زندگی هیچ گونه مجوز فعالیت ندارد در حالی که هرکسی می خواهد خدمات روانشناسی ارائه دهد باید پروانه سازمان نظام روانشناسی داشته باشد و مدرک تحصیلی مرتبط، حکم مجوز فعالیت نیست.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 679530
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.