به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای فارس، ایوب ملکوتی درمیز خبری روابط عمومی این شرکت، محدودیت منابع آب را چالشی مخاطره آمیز عنوان کرد و گفت: در ماه های گرم سال نگرانی ها در حوزه تامین آب شرب بیشتر می شود .
وی افزود:‌مدیریت تقاضا و مصرف، مدیریت مهارآب، مدیریت تحقیق و مطالعات آبی ،کنترل کیفیت آب ، مدیریت اقتصاد و منابع مالی آب، مدیریت فن آوری و استفاده از آخرین دستاورد های سخت افزاری و آموزش همگانی از عمده ترین روش های غلبه بر مشکلات و بحران های ناشی از کم آبی در تابستان است که با اعمال آن می توان بر مشکلات حوزه آب فائق آمد.
ملکوتی ادامه داد: برای عبور از بحران کم آبی در تابستان پیش رو به ویژه در شهرهای اولویت دار، با مطالعات فراگیر و تشکیل کارگروه های اجرایی برای کاهش محسوس اثرات بحران کم آبی، اولویت های اجرایی را مشخص کردیم و اقدامات مورد لزوم به مهندسی فرایند مقابله با بحران پرداختیم.
وی ادامه داد: این شرکت برای عبور از بحران کم آبی در تابستان ، فعالیت های خود را به طور کلی در پنج محور برنامه ریزی کرده که این پنج محور شامل ، مدیریت تقاضا و مصرف آب ، افزایش ظرفیت و انتقال آب، ‌بهبود کیفیت آب شرب، تداوم خدمت ، فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب است.
وی اضافه کرد : اهم اقداماتی که انجام شده است و یا در حال انجام است شامل تجهیز و برق رسانی 13 حلقه چاه در شهرهای بحرانی و ریسک پذیر، اجاره چاه آب شرب برای شهرهای بحرانی ، راه اندازی ایستگاه های پمپاژ جدید و مهندسی مجدد تعدادی از چاه ها ، بهسازی چشمه های موجود، حفر و کف شکنی 17 حلقه چاه در شهرهای بحرانی است .
مهندس مجتبی متوسل مدیر بهره برداری تأسیسات آبرسانی شرکت آبفا استان فارس نیز در این نشست بیان داشت: با تشکیل کارگروه مدیریت بحران آب و افزایش راندمان تأسیسات آبرسانی موجود و همچنین با بررسی کمبودها و نیازها برآنیم تا مشکلات حوزه آبرسانی را در تابستان سال جاری به حداقل ممکن برسانیم.
وی گفت:‌ برگزاری 200 ساعت کارگاه کارشناسی برای مهندسی مجدد تأسیسات آبرسانی بر روی ظرفیت های بالقوه آبرسانی در هر شهر استان اقدام شده است که امیدوارم بازدهی لازم را داشته باشد.
متوسل ابراز امیدواری کرد مردم نیز با مصرف بهینه به یاری مسئولین بشتابند تا تابستانی با حداقل کم آبی را سپری کنیم.
دریافت : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.