مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با اعلام این مطلب گفت: یکی از اقداماتی که شهرداری شیراز در حوزه فضاهای سبز شهری انجام می دهد کاشت و نگهداری گیاهان فصلی است که شامل گل ها، گیاهان پوششی و چمن می شود، چرا که هر فصل ویژه یک نوع گیاه است. معصومی افزود: در همین راستا و جهت جلوگیری از خزان زدگی و از بین رفتن طراوت و تازگی فضای سبز شهر ما هر سال در 2 نوبت اقدام به گل کاری در شهر می کنیم که شامل کاشت بهاره و پاییزه است. وی اضافه کرد: گل کاری گران ترین نوع ایجاد فضای سبز است به طوری که هزینه کاشت و نگهداری هر متر مربع گل در سال افزون بر 17 هزار تومان است و گاه حتی ما به جای 2 مرتبه مجبور هستیم هر سال 3 تا 4 نوبت گل کاری انجام دهیم. معصومی تصریح کرد: هر سال در شهر شیراز بیش از 254 هزار مترمربع گل کاری در دو نوبت انجام می شود و افزون بر 55 میلیارد تومان تنها صرف نگهداری فضای سبز شهر می شود که این جدای از هزینه تاسیسات و ساخت و توسعه بوستان های سطح شهر است. وی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز هم در برخی نقاط شهر هنگام آبیاری فضای سبز شاهد جاری شدن آب در سطح خیابان هستیم؟ گفت: در حال حاضر در زمینه آبیاری بسیاری از درختان خیابانهای اصلی شهر از سیستم های آبیاری استفاده می شود، اما هنوز هم آبیاری بخش گسترده ای از فضای سبز شهر با تانکر و به صورت دستی انجام می شود. معصومی ادامه داد: در شیراز آبیاری فضاهای سبز به پیمانکاران واگذار و به آنها تذکر داده شده که از آبیاری غرقابی برای چمن و فضای سبز رفوژ وسط بولوارها که موجب جاری شدن آب در خیابان می شود استفاده نکنند و به همین دلیل نیز در صورت مشاهده مواردی از این دست برای پیمانکارانی که در این زمینه سهل انگاری کرده اند جریمه سنگین درنظر گرفته شده و اگر شهروندان نیز شاهد جاری شدن آب به دلیل آبیاری نامناسب فضای سبز در خیابانها بودند می توانند ضمن تماس با تلفن 137 شهرداری مورد را گزارش دهند که قطعاً با پیمانکار خاطی برخورد خواهد شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر فضای سبز درون شهر هم اکنون عملیات اجرایی فضای سبز در هزاران هکتار از ارتفاعات شهر شیراز هم در حال انجام است و تا کنون در 3400 هکتار از ارتفاعات درختکاری صورت گرفته و آبیاری این فضاها به صورت قطره ای انجام می شود.
مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر مدت زمان آبیاری درختان در خیابان های شهر شیراز بین یک تا دو هفته است که این زمان برای باغ های قصردشت 30 تا 40 روز یک بار است در حالی که گیاهان پوششی و گل ها هر 3 تا 5 روز یک بار نیاز به آبیاری دارند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 678548
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.