به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهندس عطاالله زمانی چهارشنبه در مجمع عمومی سالیانه انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس اظهار داشت:این کار از دو سال پیش آغاز شده و بر اس توافقات صورت گرفته 582 واحد شهری و 197 واحد روستایی برا ی این خانوارها در استان فارس احداث می شود.
وی ادامه داد:‌اعطای 180 میلیارد ریال تسهیلات بلا عوض در شهرها و 35 میلیارد ریال در روستاها در قالب کمک به خانوارهای دارای دو عضو معلول به تصویب رسیده است و برای 382 واحد تسهیلات پرداخت شده است و متقاضیان 197 واحد در روستاها و 185 واحد در شهرها تا کنون از تسهیلات بلاعوض استفاده کرده اند .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد : در جذب اعتبارات و تسهیلات نیز استان فارس رتبه چهارم کشوری در مسکن روستایی ویژه خانوارهای دارای دو معلول و رتبه دوم کشوری در جذب تسهیلات ویژه خانوارهای شهری را دارد .
زمانی با بیان اینکه از مجموع 582 واحد مسکن شهری ویژه این خانوارها حدود 154 واحد در شیراز احداث می شود گفت : سعی شده است در همه شهرستان های استان فارس توزیع این واحد ها صورت گیرد اما با توجه به جمعیت شیراز بخش اعظمی از این خانوارها در شیراز ساکن هستند بنابر این بدیهی است که شمار واحدهای احداث شده در شیراز بیشتر از سایر مناطق باشد .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فار س بر لزوم مساعدت و حمایت دولت برای تامین زمین و مشارکت در احداث سرپناه برای خانوارهای نیازمند تاکید کرد و گفت : 178 واحد مسکونی در حوزه شهری شیراز و سایر شهرستان ها هنوز در مشکل تامین زمین مانده است .
شمس ارجمندی مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس نیز دراین نشست بیان داشت : انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس نخستین انجمن در کشور است که از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون افزون بر یک هزار و 140 واحد مسکونی برای نیازمندان و اقشار کم درآمد ساخته است.
ارجمندی با اشاره به اینکه تامین مسکن برای خانوارهای دارای دو عضو معلول از اولویت های این انجمن است گفت: سال گذشته با جذب 130 میلیارد ریال کمک خیرین ، این انجمن اقدامات شایسته ای دراین زمینه برداشته و پروژه های احداثی انجمن خیرین دراین زمینه از نظر فیزیکی 46 درصد و از نظر تخصیص زمین 72 درصد پیشرفت داشته است .
وی همچنین با بیان اینکه در صورت تامین زمین این انجمن برنامه های گسترده برای احداث مسکن ویژه اقشار نیازمند دارد گفت: احداث یک هزار و 780 واحد مسکونی در برنامه کاری انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس قرار دارد .
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.