زهره کامران آزاد بانوی کارآفرین استهبانی که در حوزه سفال سنتی و سرامیک فعال است به ایرنا گفت:سعی ما بر آن بوده در راه اندازی فعالیت صنعتی خود و ارائه محصولات مان حتی المقدور به طبیعت و محیط زیست آسیبی وارد نکنیم، موضوعی که هر چند هزینه بر بوده، اما خوشبختانه با استقبال زیادی مواجه شده است، مضافاً یادآور می شوم من و همسرم فعالان زیست محیطی هستیم.
این بانوی کارآفرین استهبان که دارای نشان درجه یک کارآفرینی است، عنوان فن آور برتر استان فارس را نیز کسب کرده، گواهینامه صنعت گری دارد و در نمایشگاه های متعددی در سطح کشور نیز حضوری فعال داشته است
زهره کامران آزاد گفت: با دو دانشگاه معتبر ایتالیایی در حوزه همکاری های دوجانبه رایزنی کرده ایم و در آینده ای نزدیک فعالیت مان را آغاز می کنیم، موضوعی که می تواند تاثیر شایان توجهی در مسیر معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های خاص استهبان و فارس و ایران در پی داشته باشد.
وی ادامه داد:‌میزان خروجی و در واقع تولیدات شرکت ما بیش از 50 هزار قطعه در سال است وهمچنین ترغیب بیشتر مردم به استفاده از ظروف سفالی و با کیفیت را دنبال می کنیم.
بازسازی گنبد امامزاده شاه میر حمزه (ع بوانات (شمال فارس) و بسیاری اماکن دیگر را این زوج هنرمند و همکارانش که اهل استهبان هستند (120 کیلومتری شرق شیراز) انجام داده اند که به گفته کامران آزاد موجب مباهات است.
‌این بانوی کارآفرین گفت:‌لعاب ظروف مختلف مصرفی و تولیدات ساختمانی، نما و دکوراسیون داخلی ساختمان عمده فعالیت من و همسرم است که امور طراحی به عهده من و اجرای آن را همسرم انجام می دهد همچنین خوشحالم اعلام کنم که امروز 5 نفر را به صورت مستقیم مشغول به کار کرده ایم.
زهره کامران آزاد دردانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده ، رشته دانشگاهی او دردوره ارشد هنر اسلامی با گرایش سفال بوده، ضمن اینکه کارشناس فرش دستباف نیز هست و از سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده است.
زهره کامران آزاد بیان داشت: مهم ترین توصیه ای که به جوانان تحصیل کرده و کارآفرین دارم این است که ابتدا بدانند که می خواهند چه کاره شوند و به قول معروف تکلیف شان با خودشان مشخص باشد به دنبال علاقه و توانمندی خود بروند و در این مسیر گام بردارند روندی که خودم نیز آن گونه عمل کردم.
وی به سابقه دیرینه استهبان در حوزه سفال اشاره کرد و ادامه داد: آفرینش لذت بخش است و خلق کردن حلاوت خاصی دارد، هنر سفال دمیدن روح در کالبد خاک است و به اعتقاد من واژه هنر در سفال به شکل خاصی قابل لمس است.
محمد یعقوبی همسر این بانوی کار آفرین نیز به ایرنا گفت: اگر تسهیلات کم بهره و مناسب در اختیار ما قرار گیرد و مشکل بیمه ای ما حل شود، علاوه بر اینکه عمده چالش ما حل می شود، می توانیم در سطح کشور حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم و ظرفیت اشتغال خود را تا 10 برابر افزایش دهیم.
وی گفت: امروز توانسته ایم سرب را از فعالیت خود حذف کنیم و گامی مهم در مسیر حفظ محیط زیست و طبیعت برداریم، مضافاً یکی از 5 شرکت فن آور استان فارس نیز هستیم.
وی ادامه داد: اگر مسئولان محترم از ما حمایت کنند و در برگزاری جشن ها و مراسم سعی کنند از محصولات تولیدی کارآفرینان بومی و صنعتگران استفاده کنند، علاوه بر اینکه حامی کارآفرینان بوده اند، گامی مهم در مسیر احیای فرهنگ بومی و فولکلور برداشته اند.
یعقوبی گفت: پارک علم و فناوری و مرکز رشد فناوری حمایت مناسبی از ما کرده و قدردانی می کنیم ضمن اینکه از میراث فرهنگی نیز تشکر می کنیم.
خبرنگار: روح الله سعادتمندنژاد ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.