به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه قرآن و عترت 'عروه الوثقی' در شیراز افزود: در تاریخ ایران اسلامی، بزرگان این سرزمین به قرائت قرآن و عمل به کلام الهی اهتمام و تلاش داشتند و امروز نیز باید این مسیر تداوم یابد.
وی با ابراز خرسندی از استقبال مردم شیراز از برپایی نمایشگاه قرآن و عترت گفت: برپایی این گونه نمایشگاه ها زمینه ساز آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ و تعالیم قرآنی است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: قرآن کریم گوهری گرانبها برای جامعه اسلامی است که بهره گیری از مفاهیم آن شفابخش و گره گشای موانع زندگی فردی و اجتماعی در مسیر سعادت و خوشبختی است.
حشمتی بیان کرد: با توجه به برخی بداخلاقی ها، گمراهی و انحراف ها در جامعه امروز، بهره گیری از مفاهیم قرآنی و عمل به این کتاب آسمانی زمینه ساز گره گشایی از این گونه مسائل و مشکلات است.
وی ادامه داد: بهترین نوع نگهداری صحیح قرآن کریم، خواندن و عمل کردن به آن است که در این زمینه فارس مردمی متدین و قران دوست دارد.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت موسسات قرآنی مطرح کشوری و بین المللی در فارس از جمله موسسه قرانی بیت الاحزان بیانگر ارادت و خدمت و استعدادهای مردم این استان به قران است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در پیامی به این آیین تاکید کرد: حل معضلات ساده و پیچیده اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگ جامعه معاصر در بستر نورانی قرآن کریم و عترت گنجانده شده است.
آیت الله اسدالله ایمانی افزود: قرآن و عترت پیوند معنادار دنیا و آخرت را برای شیفتگانش عرضه کرده است.
امام جمعه شیراز گفت: برپایی نمایشگاه قرآنی عروه الوثقی باید مردم ولایی و روزه دار ما را به سوی این حقیقت سوق دهد که تنها راه نیل به سعادت دنیا و آخرت، پناه بردن در سایه سار قرآن و عترت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین گفت: 74 غرفه نمایشگاه عروه الوثقی در یک هفته گذشته میزبانی موسسات قرآنی،موسسات فرهنگی هنری، ناشران و بخش های کودکان و هنرهای آیینی بودند.
بهزاد مریدی افزود: نمایشگاه قران و عترت استان فارس چند سالی است همزمان با ماه مبارک رمضان برپا می شود و هر ساله میزبان تعداد زیادی از مردم علاقه مند به قرآن و اهل بیت است و امید داریم این برنامه در سال های آینده نیز تداوم داشته باشد.
در این آیین از 10 نفر از فعالان قرانی استان فارس تجلیل شد.
همچنین در این آیین، اختتامیه مسابقه مشاعره قرآنی ویژه نونهالان برگزار شد.
3002 / 2027
خبرنگار:فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.