در این یادداشت آمده است: عملیات تروریستی اخیر در تهران اگر چه خسارات جانی قابل تأملی را به جای گذاشت و برای مدت کوتاهی امنیت روانی مردم ما را تحت تأثیر قرار داد و سؤالاتی را در اذهان عمومی مطرح کرد اما فوایدی هم داشت که کمتر به آن پرداخته شد و به قول معروف عدو سبب خیر شد و مردم فهیم و قهرمان ما را متحدتر کرد. اول این که انسجام ملی را پس از انتخابات ریاست جمهوری قوت بخشید و ارزش های برقرارکنندگان امنیت را یادآور شد.
دو، دیگر آنکه هر چند تروریست ها به ترفندهای مختلف توانستند وارد حریم مجلس شورای اسلامی و محوطه مرقد امام راحل شوند اما قبل از آنکه به نیت پلید خود برسند از پای درآمدند و نیروهای امنیتی توانستند با کمترین خسارت آنها را در تحقق اهداف ضد انسانی خود ناکام گذارند و سرنخ هایی از گروه های تروریستی برای پیشگیری از اینگونه وقایع به دست آورند.
سه، دیگر آنکه مردم و دولت های کشورهای دوست و دشمن فهمیدند تروریسم مرز نمی شناسد و مانند عقرب از ره کینه نیش می زند و ترحم پذیر نیست؛ مضافاً اینکه ایران متهم به حمایت از تروریسم خود قربانی تروریسم است و این اتهام غیرمنصفانه، دروغ محض و غیرقابل باور است زیرا در طول 38 سال گذشته ایران انقلابی بارها و بارها زهر تلخ عملیات تروریستی را چشیده و بسیاری از فرزندان عزیز و شجاع و جان نثار خود را در این راه از دست داده است.
چهارم: مردم انقلابی و شریف ایران دوباره به این باور رسیدند که برای حفظ امنیت کشور و باورهای دینی و مذهبی خود نسبت به نفوذ و ورود ترویست ها به کشورشان هوشیارتر باشند و مسئولانه عمل کنند تا جایی که هر ایرانی خود به مثابه یک مراقب هوشیار باشد.
و نهایتاً اینکه نیروهای امنیتی، انتظامی و بسیج و سپاه پاسداران که همگی حافظ ثبات نظام و امنیت جای جای کشورند، با دقت و هوشیاری بیشتری نسبت به پیشگیری از اینگونه وقایع تلخ عمل نمایند.
و اما بعد:
اتحاد، انسجام ملی و مذهبی و تقویت اندیشه فراجناحی به منظور گریز از دوقطبی شدن جامعه سیاسی و پرهیز از قضاوت های عجولانه و غیرمنطقی تنها راه نجات از اینگونه حوادث است تا هر کس به زعم خود از این آب گل آلود ماهی نگیرد و دشمن فرصت ایجاد شکاف در صفوف متحد ملت نیابد و این امر میسر نمی شود جز آنکه همگان به این واقعیت برسند. یک کشور و یک ملت هستیم و یک رهبر داریم و رمز ثبات ما و اقتدار و استقلال مان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همین باور بوده است.
و اما بعدتر:
عملیات تروریستی اخیر که ناباورانه اتفاق افتاد در سرزمینی که امنیت و آرامش آن حاصل خون هزاران شهید و ایثار و مجاهدت میلیون ها ایرانی است به ما درسی بزرگ داد و آن اینکه قدرشناس سربازان گمنام و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی کشور خود باشیم که تا پای جان برای حفظ و ثبات امنیت ما ایستاده اند و نمونه های غیرقابل شمارشی را در طول این مدت از آنها به یاد داریم.
و فراموش نکنیم که آمریکا و انگلیس و چند کشور استعمارگر دیگر به هر بهایی از همان ابتدای انقلاب تاکنون سعی بر نفوذ و حفظ منافع خود در کشور ما داشته اند و برای رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند.
دولتمردان آمریکا و انگلیس می دانند اگر ایران با مردم سالاری و حاکمیت دموکراتیک اداره شود و استبدادی بر آنها تحمیل نشود جای پایی برای آنان باقی نمی ماند.
تجربه تاریخی نشان داده است کشورهایی تحت ستم، قیمومیت و استعمار قرار گرفته اند که یا نتوانسته اند از حقوق و آزادی خود دفاع کنند و یا حکومت وابسته ای داشته اند که با روش استبدادی و زور و قلدری بر مردم حکومت کرده است.
وقتی امیر، پادشاه یا رئیس حکومتی از پشتوانه مردمی محروم باشد برای حفظ اقتدار و حکومت خود به نیروی خارجی متصل می شود و در چنین شرایطی است که استعمار و استثمار جای پای خود را در کشور بیگانه محکم می کند.
نظام جمهوری اسلامی که حاصل خون هزاران شهید است و با پشتیبانی اکثریت مردم انقلابی ایران به ثبات رسیده بیدی نیست که از این بادها بلرزد. وقتی کشوری مقتدر که خود را قدرت اول دنیا در امور نظامی و تسلیحاتی و مادی و ارضی می داند با تمام قوا با ما دشمنی می کند و برای ابراز این دشمنی از اصول و قانون اساسی کشورش هم عدول می کند و روسیاهی را هم در شکستهای پی درپی می پذیرد؛ نشانه ای از قوت و قدرت و اعتماد ملی و مردمی ماست که ملت تا پای جان و با تمام وجود برای حفظ استقلال و آزادی خود تاکنون ایستادگی کرده و باز هم ایستادگی خواهند کرد. تروریسم به میکروبی می ماند که اگر بتواند وارد بدن شود، بدنی که مصونیت دارد آن را از پای در می آورد.
سال هاست که در برابر این بیماری هولناک مردم ما مصونیت پیدا کرده اند و تجربه تلخ آن را بارها از سر گذرانده اند.
تروریست ها خودشان هم به این حقیقت رسیده اند و بار دیگر به این واقعیت پی بردند که آزموده را آزمودن خطاست.
6114/ 2027
دریافت خبر: علی اکبر خرامش ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.