به گزارش دریافتی شنبه ایرنا ، مهندس علی همتی در این نشست گفت: ضرورت دارد در این مقطع وشرایط بوجود آمده، دستگاه های مرتبط با تجارت وصادرات ضمن پرهیز از بخشی نگری عزم جدی و اتفاق نظر وتعامل را سرلوحه کارخود قراردهند تا در توسعه صادرات، ایجاد اشتغال ورفع بیکاری جهشی بیش از پیش فراهم شود.
وی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی صادراتگرا باید تعامل داشته باشند و مسیر توسعه ورونق فعالیت های اقتصادی ورقابت در بازارهای جهانی رافراهم کنند.
همتی به توانمندی های موجود تولیدات صنعتی ومحصولات متنوع ومرغوب بخش کشاورزی و زراعی و باغی از جمله میوه وتره بار، مرکبات و انار ، انجیر ، انگور، فرآورده های لبنی،گوشتی ، مواد غذایی ، بستنی ، دارو ، مرغ ، انگور، سوسیس وکالباس ، همبرگر وتخم مرغ و همچنین سایرمواد غذایی به بازارهای جهانی در استان اشاره کرد.
وی گفت: ضرورت دارد فارس با دارابودن منابع غنی وخدادای در سایر حوزه ها اثر گذاری لازم را داشته باشد.
وی افزود : شایسته نیست استان بااین همه ظرفیت در امر ناوگان حمل ونقل وصادرات دچار مشکل و معضل باشد، لذا در بحث بهره مندی از تکنولوژی ، ماشین آلات وتجهیزات ودانش وعلم روز وبسته بندی وکیفی سازی نیاز به تحولی اساسی وآموزش های روز دنیاست و دستگاه های متولی باید به صورت جدی پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه صادرات موتور محرک اقتصادی استان است گفت : اغلب کشورهای توسعه یافته از طریق افزایش صادرات به رشد و توسعه رسیده اند، لذا ضروری است دستگاه های ذی ربط در توسعه صادرات با تشکیل جلسات تخصصی و مستمر به تفاهم و توافق اصولی واساسی در صادرات برسند.
وی با اشاره به مزیت استان در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ، صنایع غذایی و تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ، صنایع فلزی، صنایع برق و الکترونیک و فناوری اطلاعات ، صنایع کانی غیرفلزی و فرآوری مواد معدنی گفت: فارس در عرصه صنعت و معدن و تجارت از استان های مطرح کشور است و همواره قابلیت ها و توانمندی های منحصر به فردی داشته است.
نشست هم اندیشی تسریع در صادرات کالاهای تولیدی از طریق ناوگان هوایی استان فارس با حضوردستگاه های اجرایی مرتبط ازجمله اداره کل گمرک فارس، ،اداره کل فرودگاه های استان، اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن و کشاورزی و تشکل های صادراتی بخش خصوصی برگزار شد.
دریافت خبر:‌ سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.