روابط عمومی این اداره کل شنبه به نقل از غلامحسین ولدی افزود: ‌پیش فروش بلیت همه شرکت های حمل و نقل ریلی ساعت 10 صبح یکشنبه به صورت اینترنتی و مراجعه حضوری به مراکز فروش بلیت قطار انجام می شود.
در مطلب ارسالی به ایرنا به نقل از این مقام آمده است:‌متقاضیان می توانند برای خرید بلیت از طریق اینترنت از قسمت خرید بلیت اینترنتی در وب سایت www.fars.rai.ir یا با مراجعه حضوری به مراکز فروش شهر و استان و هم چنین مراکز فروش استان های هم جوار اقدام کنند.
ولدی گفت: با توجه به عدم رضایت متقاضیان از ساعات حرکت قطارهای فارس و همچنین ساعات ورود قطارهای شیراز به مقاصد تهران و مشهد و درخواست های مردم شریف نسبت به تغییر ساعت حرکت قطارها، در همین زمینه با رایزنی با مسئولین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و پیگیری های مکرر زمان های مناسبی پیش بینی شده که طی 24 ساعت آینده به اطلاع رسانده می شود.

** در حریم راه آهن تردد نکنید
ولدی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به تردد در حریم راه آهن هشدار داد و گفت: طی روزهای اخیر شاهد ترددهای نابجای عابرین و حاشیه نشین های خطوط در حریم راه آهن فارس بوده ایم که این امر بسیار خطرناک است.
مدیرکل راه آهن فارس بیان کرد : هر گونه تردد و عبور از خطوط ریلی و ورود به حریم 17 متری راه آهن ممنوع است و براساس قانون مستحدثات،درختکاری،زراعت،دیوارکشی،تأسیسات و حفاری در محدوده تأسیسات زیربنایی ،30 متر بعد از حریم و به طورکلی 47 متر ممنوع است وهرگونه دخل و تصرف در آن خلاف مقررات است.
ولدی افزود: علیرغم تذکرات و تأکیدات پرسنل راه آهن فارس متأسفانه همچنان شاهد تردد عشایر و عابرین در حریم ریلی فارس هستیم و به دلیل سرعت و وزن بالا ترمز گرفتن آنی برای قطار مشکل است که ضرورت دارد افراد از ورود به حریم راه آهن خودداری کنند .
ولدی اظهار داشت: متأسفانه به دلیل ناآشنایی همسایگان خطوط ریلی با قوانین و مقررات راه و راه آهن مشکلاتی از قبیل تعرض به حریم راه آهن،بی توجهی و عبور و مرور از روی ریل ،سنگ پرانی و مسائل خطر آفرین از سوی آنها ایجاد می شود.
وی ادامه داد: در زمینه ترویج فرهنگ ایمنی برای همسایگان ریلی برنامه های آموزشی و فرهنگی خوبی در نظر گرفته شده و تاکنون با استقبال خوبی هم روبه رو شده است و امیدواریم با این فرهنگ سازی ها به تدریج از ناهنجاری های مربوط به این بخش در ناحیه فارس کاسته شود.
دریافت خبر:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده:‌ غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.