مدیرکل ورزش و جوانان فارس شنبه به ایرنا گفت: با توجه به مشکل کمبود آب تمام شهرستان های فارس تا پایان سال مالی 96 صاحب زمین چمن مصنوعی فوتبال می شوند.
حیدرعلی کامیاب کلانتری بیان کرد: هم اینک کار احداث 30 زمین چمن مصنوعی آغاز شده و تعدادی از آنها نیز در چند شهر ستان به بهره برداری رسید ه است .
وی اضافه کرد:بر اساس زمان بندی اولویت احداث این زمین ها در مناطقی است که بیشتر با کمبود آب مواجه هستند و شهرستان هایی که کمتر کمبود آب دارند در اولویت بعدی قرار دارند .
مدیر کل ورزش و جوانان فارس با اشاره به وجود استعداد های زیاد ورزشی در روستاهای فارس بیان کرد : تا پایان دولت دوازدهم در 200 روستا فارس با هزینه 500 میلیارد ریال زمین چمن مصنوعی برای استعدادیابی احداث می شود .
کامیاب کلانتری ادامه داد: برای ساخت هر چمن مصنوعی با امکانات جانبی در شهرستانها 25 میلیارد ریال هزینه می شود و در روستاها با ابعاد کوچکتر سه میلیارد ریال هزینه دارد که اعتبار آن از طریق سایر منابع از جمله وزارت ورزش و جوانان و نفت تامین می شود.
وی افزود : تمام زمین های چمن مصنوعی مورد نطر در فارس با استانداردهای جهانی همراه است و 15 سال هم خدمات پس از ساخت ( گارانتی ) دارند.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت:با احداث زمین های چمن مصنوعی ، 2 هزار مربی فوتبال فارس که دارای مدرک هستند با هماهنگی هیات فوتبال می توانند از تجریبات خود استفاده کنند و در شهر ستان ها و روستاها به استعداد یابی بپردازند.
کامیاب کلانتری ادامه داد : فوتبال ورزش پرطرفداری است و اکثر مردم این رشته را دوست دارند و از آنجا که برای هزینه کردن در ورزش حرفه ای با محدودیت مواجه هستیم بخش خصوصی با استفاده از معافیت مالیاتی می تواند تیم داری کند و ما نیز به عنوان پشتیبان در کنار آنها خواهیم بود .
وی بیان کرد:باشگاه هایی که نمی توانند در هر رشته ای تیم داری کنند اعلام کنند تا تیم هایشان را در اختیار بخش خصوصی که راغب به سرمایه گذاری هستند، قرار دهیم.
7368 /1876
خبرنگار:‌حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.