مهندس محمد علی قلندری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:در مرحله اول اجرای 270 کیلومتر خطوط انتقال، شبکه جمع آوری فاضلاب و نصب بالغ بر 27 هزار انشعاب فاضلاب در شهرهای آباده ، نی ریز و فیروزآباد در قالب شش قرارداد به پیمانکاران ابلاغ شد.
وی افزود: با هدف استفاده از منابع مالی غیردولتی در اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی و درقالب تفاهم نامه همکاری بانک توسعه اسلامی در اجرای پروژه های احداث تاسیسات فاضلاب 6 شهر استان فارس شامل شهرهای داراب ، فسا ، فیروزآباد ، سپیدان ، نی ریز و آباده که قبلا مبادله شده بود، مجموعا مبلغ 231 میلیون یورو منظور شده است.
قلندری گفت: تامین 143.7 میلیون یورو معادل 62درصد از این اعتبار سهم بانک توسعه اسلامی و 87.3 میلیون یوروی دیگر معادل 38 درصد سهم ایران است .
وی اضافه کرد : با استفاده از سهم بانک توسعه اسلامی در این همکاری و اجرای 6 تصفیه خانه با حجم تصفیه 64هزار 400 متر مکعب در شبانه روز و با احداث 530 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی جمع آوری فاضلاب و همچنین احداث 18 کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب ، درصد جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب در استان از 8 درصد به 25 درصد خواهد رسید .
قلندری اضافه کرد: ابلاغ قرارداد و شروع عملیات اجرایی خطوط انتقال ، شبکه های جمع آوری و نصب انشعاب های فاضلاب در سه شهر آباده، فیروزآباد و نی ریز در قالب 6 قرارداد به پیمانکاران ابلاغ شده است که این قراردادها در هر شهر دارای 2 فاز اجرایی همزمان است .
به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس ، بر همین اساس فاز اول در شهر آباده شامل اجرای 29 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و اجرای هفت کیلومتر خط انتقال و همچنین نصب 2هزار و 250 انشعاب فاضلاب است.
قلندری گفت: فاز دوم اجرای پروژه در شهر آباده نیز شامل اجرای 53 کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب و نصب 4هزار 450 انشعاب فاضلاب است و در شهر نی ریز نیز در فاز اول 50 کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب و نصب 5هزار 445 انشعاب فاضلاب انجام خواهد شد و در فاز دوم نیز 41 کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب و نصب 4هزار 614 انشعاب فاضلاب اجرا خواهد شد.
وی افزود: در شهر فیروزآباد هم در فاز اول 37کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و 3 کیلومتر خط انتقال و نصب 4هزار 608 انشعاب فاضلاب و در فاز دوم 49 کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع آوری و 6هزار 116 فقره انشعاب نصب خواهد شد.
قلندری گفت : همزمان با ایجاد خطوط انتقال وشبکه های جمع آوری فاضلاب در شهر های یاد شده ، نسبت به
برگزاری و نظارت بر مراحل مختلف مناقصات احداث تصفیه خانه های فاضلاب در 6 شهر داراب ، فسا ، فیروزآباد ، سپیدان ، نی ریز و آباده و ایجاد خطوط جمع آوری و انتقال فاضلاب در شهر های داراب و فسا با استفاده از تسهیلات مالی بانک توسعه اسلامی نیز اقدام شده است که این پروژه ها در آینده ای نزدیک به پیمانکاران مجرب کشوری و استانی ابلاغ خواهد شد .
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضامالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.