به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محمد علی افشانی جمعه شب در مراسم رونمایی از کتاب و پوستر جایزه ادبی ریحانه (س) در شیراز اظهار داشت : زهرای اطهر (س) در جامعه ای متولد شد که نظام قبلیه ای بر آن حاکم بود ، در این جامعه متعصب رفتار فاطمی به گونه ای شکل گرفت که حضرت پیامبر (س) زن را موجب فخر جامعه دانست و بر دست حضرت زهرا (س) بوسه زد.
استاندار فارس در ادامه گفت: زهرا (س) چراغ هدایت و رستگاری را در آن جامعه متعصب روشن ساخت و چون گوهر تابناکی درخشید .
افشانی با بیان اینکه برگزاری همایش ریحانه نبی در استان فارس افتخاری برای این استان است گفت : از هیچ کوششی برای برگزاری هر چه بهتر دومین همایش ریحانه در استان فارس فروگذار نخواهیم کرد.
حجت الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری رئیس مرکز اسلامی فاطمیه و رئیس همایش ریحانه (س) نیز بر لزوم الگو گیری از رفتار و منش فاطمی تاکید کرد و گفت : فاطمه زهرا (س) حجت همه اولیا و ائمه هدی است ، جامعه ما اگر می خواهد فاطمی باشد باید از رفتار فاطمه الگو بگیرد ، صرف اشک ریختن برای فاطمه (س) کافی نیست بلکه باید از ظرفیت های فرهنگی برای معرفی منش و رفتار فاطمی بهره جست.
حجت الاسلام موسوی لاری با بیان اینکه از طریق دانش و هنر باید به معرفی الگوی فاطمی پرداخت گفت : باید ظرفیت اخلاق فاطمی را در جامعه متبلور سازیم و برای انتقال فاطمه شناسی از ظرفیت های فرهنگی بهره گیری کنیم .
بهزاد مریدی دبیر همایش ریحانه (س) و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی در معرفی اخلاق فاطمی گفت : حضرت زهرا (س) بانوی نمونه جهان اسلام ، در تربیت فرزند نیز الگویی ماندگار از خود بر جای گذاشته است، حضرت زهرا (س) در دانشگاهی که در خانه کوچک خود ایجاد کرده بود ضمن تربیت برجسته ترین افراد، مادران تمام تاریخ را با سبک زندگی فاطمی در تربیت فرزند، یاری رسانده است.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.